Egyeztetés

2024.07.10. 19:55

Ők alkotják az abonyi Vörös Kód Bizottságot, bemutatjuk, hogy hozzák a döntéseket

Legyen nyár vagy tél, ha vészhelyzet áll elő, döntéseket kell hozni. Az abonyi Vörös kód bizottság négy esztendeje igyekszik hatékony segítséget nyújtani a helyieknek, amikor cudarra fordul az idő.

Kocsis-Szabó Lilla Laura

– A Vörös kód bizottság egy jól bejáratott rendszer szerint működik. A tagok jellemzően állandóak, szakemberek és döntéshozók alkotják ezt a kört – avatotta be a részletekbe hírportálunkat Lőrinczy Veronika, az abonyi városháza sajtóreferense.

abonyi Vörös kód bizottság
Az abonyi Vörös kód bizottság aktuális ülésének résztvevői (balról) Balog-Kökény Krisztina, Kovács Teodóra és Kapás Béla a hőségriadó miatt tanácskoztak
Fotó: Abony.hu Facebook-oldal

A hőségriadó indokolta a Vörös Kód bizottság legutóbbi ülésének összehívását

Az országos hőségriadó miatt az abonyi Vörös kód bizottság tagjai közül hárman a napokban ismét összeültek, hogy megvitassák, milyen módokon segíthetik a lakosságot a kánikula idején.

– A szakemberek a polgármesteri hivatalban egyeztettek. A megbeszélésen Balog-Kökény Krisztina, a Humán Szolgáltató Központ vezetője, Kovács Teodóra, a polgármesteri hivatal hatósági és szociális ügyek osztályának vezetője, valamint Kapás Béla, az Abonyi Rendőrőrs parancsnokhelyettese vitatta meg a kialakult helyzetet és hozta meg a szükséges döntéseket – tájékoztatott Lőrinczy Veronika. Az eredményes megbeszélés értelmében,

 a város több pontján ivóvízzel, lehűtött helyiségekkel várják az enyhülést keresőket.

– A Kultúra Háza az egyik ilyen klimatizált épület. Itt ivóvizet is biztosítunk, a Kálvin út 1. szám alatt. A Családsegítő Központban szintén fogadják az érkezőket, a Szilágyi Erzsébet út 3. és a Köztársaság utca 2. szám alatt. A Főtérre párakaput szereltünk – sorolta a sajtóreferens.

Télen sem tétlenek

Lőrinczy Veronika elárulta, a bizottság tagjai telente szintén tanácskoznak.

– Ilyenkor az Abokom Nonprofit Kft munkatársai is részt vesznek a tanácskozáson. Leginkább a téli tüzelőosztás kerül fókuszba és azoknak a rászorulóknak a helyzete, akik bajban vannak a fűtés miatt – magyarázta.

Az évek során sokszor segítettek már a helyieknek, az egyik évben éppen kályhára volt szükség, amit sikerült beszerezni egy nélkülöző számára.

– Vannak olyan telefonszámaink, amelyeken a lakosság segítséget kérhet, észrevételt jelezhet. Remekül működik a rendszer, szerencsére sokan odafigyelnek egymásra, rendszeresen kapunk hívásokat – mondta. Lőrinczy Veronika, hozzátéve, hogy a Humán Szolgáltató Központ munkatársainak feladatvállalása kiemelkedő.

– Ha bajba jut valaki, akkor ők személyesen is kimennek, intézkednek – hangsúlyozta.

Telefonáljon bátran, aki segítségre szorul

Az aktuális helyzet kapcsán senki ne habozzon tárcsázni, ha a hőségben valaki rosszul lesz, segítségre szorul.

– Figyeljünk egymásra, de a gyermekekre és idős embertársainkra különösen! Jelezzenek, hívjanak és mi mindent megteszünk annak érdekében, hogy segítsünk – hangsúlyozta a városháza sajtóreferense.

Az alábbi telefonszámokon kérhető segítség:

Abonyi Családsegítő Szolgálat: +36 70 386 6671 ( éjjel- nappal, hétvégeken is elérhető)

Rendőrjárőr: +36 30 277 3185

112-es segélyhívó

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában