2024.07.10. 19:55
Ők alkotják az abonyi Vörös Kód Bizottságot, bemutatjuk, hogy hozzák a döntéseket
Legyen nyár vagy tél, ha vészhelyzet áll elő, döntéseket kell hozni. Az abonyi Vörös kód bizottság négy esztendeje igyekszik hatékony segítséget nyújtani a helyieknek, amikor cudarra fordul az idő.
– A Vörös kód bizottság egy jól bejáratott rendszer szerint működik. A tagok jellemzően állandóak, szakemberek és döntéshozók alkotják ezt a kört – avatotta be a részletekbe hírportálunkat Lőrinczy Veronika, az abonyi városháza sajtóreferense.
A hőségriadó indokolta a Vörös Kód bizottság legutóbbi ülésének összehívását
Az országos hőségriadó miatt az abonyi Vörös kód bizottság tagjai közül hárman a napokban ismét összeültek, hogy megvitassák, milyen módokon segíthetik a lakosságot a kánikula idején.
– A szakemberek a polgármesteri hivatalban egyeztettek. A megbeszélésen Balog-Kökény Krisztina, a Humán Szolgáltató Központ vezetője, Kovács Teodóra, a polgármesteri hivatal hatósági és szociális ügyek osztályának vezetője, valamint Kapás Béla, az Abonyi Rendőrőrs parancsnokhelyettese vitatta meg a kialakult helyzetet és hozta meg a szükséges döntéseket – tájékoztatott Lőrinczy Veronika. Az eredményes megbeszélés értelmében,
a város több pontján ivóvízzel, lehűtött helyiségekkel várják az enyhülést keresőket.
– A Kultúra Háza az egyik ilyen klimatizált épület. Itt ivóvizet is biztosítunk, a Kálvin út 1. szám alatt. A Családsegítő Központban szintén fogadják az érkezőket, a Szilágyi Erzsébet út 3. és a Köztársaság utca 2. szám alatt. A Főtérre párakaput szereltünk – sorolta a sajtóreferens.
Télen sem tétlenek
Lőrinczy Veronika elárulta, a bizottság tagjai telente szintén tanácskoznak.
– Ilyenkor az Abokom Nonprofit Kft munkatársai is részt vesznek a tanácskozáson. Leginkább a téli tüzelőosztás kerül fókuszba és azoknak a rászorulóknak a helyzete, akik bajban vannak a fűtés miatt – magyarázta.
Az évek során sokszor segítettek már a helyieknek, az egyik évben éppen kályhára volt szükség, amit sikerült beszerezni egy nélkülöző számára.
– Vannak olyan telefonszámaink, amelyeken a lakosság segítséget kérhet, észrevételt jelezhet. Remekül működik a rendszer, szerencsére sokan odafigyelnek egymásra, rendszeresen kapunk hívásokat – mondta. Lőrinczy Veronika, hozzátéve, hogy a Humán Szolgáltató Központ munkatársainak feladatvállalása kiemelkedő.
– Ha bajba jut valaki, akkor ők személyesen is kimennek, intézkednek – hangsúlyozta.
Telefonáljon bátran, aki segítségre szorul
Az aktuális helyzet kapcsán senki ne habozzon tárcsázni, ha a hőségben valaki rosszul lesz, segítségre szorul.
– Figyeljünk egymásra, de a gyermekekre és idős embertársainkra különösen! Jelezzenek, hívjanak és mi mindent megteszünk annak érdekében, hogy segítsünk – hangsúlyozta a városháza sajtóreferense.
Az alábbi telefonszámokon kérhető segítség:
Abonyi Családsegítő Szolgálat: +36 70 386 6671 ( éjjel- nappal, hétvégeken is elérhető)
Rendőrjárőr: +36 30 277 3185
112-es segélyhívó