2022.07.02. 06:55
A szolnoki léphetne a ferencvárosi pályaudvar helyébe
A helyi fejlesztések összértéke mintegy 70 milliárd forint lenne.
A vasútigép-gyártás régóta meghatározza a város életét
Fotó: Mészáros János
A közelmúltban jelentette be a hazai vasúttársaság, hogy a V0 teherforgalmi vasútvonal fejlesztése a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület irányításával valósul meg. A kivitelezés elindításához szükséges előkészítési munkálatok már megkezdődtek. Április közepén választották ki az új vasútvonal Szolnok–Kecskemét–Székesfehérvár–Győr közötti nyomvonalsávját. A sáv vizsgálatát követően, a beruházással kapcsolatos minden szempontot figyelembe véve jelölik majd ki a konkrét nyomvonalat. Emellett kiemelten kezelik a lakott területek és a természeti értékek védelmét.
A MÁV arról is beszámolt, hogy a V0 teherforgalmi vasútvonal Záhonytól Hegyeshalomig teremt versenyképes vasúti teherszállítási kapcsolatot a túlzsúfolt budapesti és agglomerációs hálózat elkerülésével. Tervezetten kétvágányú, 22,5 tonna tengelyterhelésű, villamosított, legalább 740 méter hosszú tehervonatok akadálymentes közlekedését biztosító és 120 km/h sebességre alkalmas pálya épül majd, részben új nyomvonalon, részben a meglévő vonalakat használva. A tervezett összeköttetés létrehozásához a Dunán új vasúti híd építésére is szükség lesz, azonban más vasútvonalakkal nem lehet szintbeli keresztezés.
A napokban a VOKE Csomóponti Művelődési Központ fórumán hallhattak részleteket az érdeklődők az új szakasz szolnoki vonatkozásairól. Szalay Ferenc polgármester beszédében kiemelte, a tervek szerint a megyeszékhely a ferencvárosi pályaudvar helyére lépne, mint rendezőpályaudvar.
Ez nyilvánvalóan egy sokéves program eredménye lenne. Az első MÁV-beruházás a vasútállomásnál a posta mögött, a Liget úton lévő területen egy 200 autót befogadó parkoló kialakítása lesz. A V0-hoz kapcsolódó helyi fejlesztések összértéke mintegy 70 milliárd forintot jelent
– mutatott rá a városvezető.
Szalay Ferenc szerint a projekt a település hosszú távú jövőjét is nagyban befolyásolhatja. A vasút ugyanis 1847 óta elválaszthatatlan része a megyeszékhely történelmének, ma Magyarországon pedig kizárólag Szolnokon gyártanak vasúti kocsikat.