2019.06.21. 17:30
Az új belvárosi Tisza-híd 5-6 éven belül elkészül
A kormányzat pozitív döntésének következményeként nincs visszaút: hosszú elméleti tervezgetések után gyakorlatilag is elkezdődik a Csáklya úti új belvárosi híd, valamint a hozzá csatlakozó, Szandaszőlőst elkerülő út terveinek készítése. Az ehhez szükséges forrásokat az Információs és Technológiai Minisztériumon keresztül a kormány biztosítja.
Dr. Mosóczi László (balra), az Informatikai és Technológiai Minisztérium közlekedés-politikáért felelős államtitkára, Szalay Ferenc polgármester és dr. Kállai Mária országgyűlési képviselő.
Fotó: Csabai István
A projekt részleteiről pénteken dr. Mosóczi László, az Informatikai és Technológiai Minisztérium közlekedés-politikáért felelős államtitkára, dr. Kállai Mária országgyűlési képviselő és Szalay Ferenc polgármester tartott sajtótájékoztatót a városházán. Az államtitkár elmondta, mintegy 3200 milliárd forintból jelentős útfejlesztési program zajlik az országban, ennek az összegnek 60 százalékát meghaladódóan a magyar költségvetés biztosítja.
– Cél, hogy 2023-ra minden magyarországi településről 30 percen belül elérhető legyen valamelyik gyorsforgalmi útszakasz, illetve az is, hogy a megyei jogú városok és megyeszékhelyek mindegyike bekapcsolódjon a gyorsforgalmi úthálózatba, az autópályák pedig elérjék a határt.
– Szolnok több szempontból is érintett, hiszen jelenleg a 4-es főút négysávosítása zajlik, és elmondhatjuk, hogy a Csáklya úti Tisza-híd is a megvalósítás kezdetén van. A tervezésre vonatkozó közbeszerzési eljárást 2019. harmadik negyedévben indítják el, ez azt jelenti, hogy a tervezési szerződést 2020 elején köthetik meg. A tervek szerint az új híd 5-6 éven belül készül el, az előkészítésre 1,670 milliárd forintot biztosított a kormányzat.
– Szolnok régóta küzd az egyre növekvő gépjárműforgalom által okozott problémákkal. A legnagyobb gondot az jelenti az önkormányzat számára, hogy a forgalom csillapításának lehetőségeit jelentősen behatárolja a Tisza, melynek két partján fekszik a város – beszélt az előzményekről dr. Kállai Mária.
Mint mondta, a híd megépítése azért olyan fontos, mert a többszörösére növekedett gépjárműállomány és forgalom következtében Szolnok város közúti közlekedése az ellehetetlenülés határára érkezett – jelezte a parlamenti képviselő.
– A Csáklya úti híd Szolnokon közel olyan fontossá vált az emberek szemében, mint az M4-es autóút. Tudomásul kell vennünk, hogy ez a belvárosi híd gyakorlatilag alapjaiban reformálja meg Szolnok közlekedését, ráadásul tulajdonképpen két folyómedernyi lesz a hossza az ártér miatt – hangsúlyozta Szalay Ferenc polgármester.
Kimelte: Szolnoknak a legfontosabb infrastrukturális fejlesztésekben csak az Orbán-kormány nyújtott valós segítséget. Egy semmire nem jó tanulmánytervet örököltünk a szocialista kormánytól, az M4-es autóút esetében még addig sem értünk el. Ehhez képest kedden adjuk át a rendkívül fontos autóút következő szakaszát Abony és Ceglédbercel között, s még idén egészen Budapestig autózhatunk az M4-en! – mondta a városvezető.
A Tiszaliget megközelítése is változik
A projekt a szolnoki Csáklya utca – Mártírok útja szintbeni kereszteződéséből indul és a Felső-szandai réten létesítendő, új körforgalmú csomópontokon átvezetéssel csatlakozik a 4. számú főúthoz, különszintű csomóponton keresztül. A csomópont és a Szent István híd közötti szakasz 2×2 forgalmi sávra történő, gyűjtő-elosztó sávos kibővítését is megtervezik.
A Tiszaliget eddigi egyirányú megközelítése is megváltozik, hiszen az új hídról egy 2×1 sávos út vezet majd a Ligetbe a terület túlsó végénél, amely az új nyomvonalból indulva csatlakozik a meglévő Tiszaligeti sétányhoz. A tervezési feladat részét képezi a Szandaszőlős városrész elkerülését biztosító új 2×1 forgalmi sávú út megtervezése.