2018.11.20. 13:30
Nevelési kérdésekről tárgyaltak a Tiszaligetben
Az együttnevelésről szervezett konferenciát a megyei pedagógiai szakszolgálat az egyetemi campus épületében.
Megnyitó szavaiban Szutorisz-Szügyi Csongor a magyar iskolarendszer legnagyobb kihívásának nevezte, hogy az eltérő képességű gyermekek az állapotukhoz legjobban illeszkedő nevelést kapják meg.
A Szolnoki Tankerületi Központ igazgatója elmondta, az elmúlt években minden iskola alapító okiratába bekerült az integrált nevelés. Így ezek az intézmények már különféle problémákkal küzdő gyermekeket is fogadnak. – Bízom benne, hogy olyan irányba mozdul el a pedagógia, hogy egyénre szabott támogatást tudunk adni mindenkinek – taglalta.
Megtudtuk, régóta növekszik megyénkben azon tanulók száma, akiket a szülő, az óvoda vagy az iskola pedagógusainak kérésére szakértői vizsgálatra javasolnak. Ilyen vizsgálatokat a megyei pedagógiai szakszolgálat székhelyén, de a járási tagintézményekben is végeznek. A szakértők sok esetben állapítják meg az együttnevelést, azaz hogy a tanuló ép társaival együtt normál iskolában tanuljon. Heti néhány órában pedig egyéni fejlesztést kapjon.
Dr. Varga Imre a Szegedi Tudományegyetem tanára előadásában hangsúlyozta, a tananyagközpontú oktatás helyett a személyiségközpontú fejlesztést kell erősíteni. – Ha a sérült gyermek a hozzá leginkább igazodó nevelésben részesül, a társadalom értékteremtő részévé válik. Az értelmileg akadályozottak például rendkívüli művészeti dolgokra képesek a természetes anyagok felhasználása terén… – összegezte a szakértő.