Hangulatjelentés

2024.07.20. 06:55

Magával ragadó a fesztiválhangulat a mezőtúri East Festen - galériával, videóval

Már parkolót is alig lehetett találni péntek este a mezőtúri strandfürdő környékén, sőt odabent sátorhely sem igazán akadt. Nem meglepő, hiszen szerda óta dübörög az East Fest. A területről kiszűrődő hangok már messziről jelzik, hogy zenei fesztiválnak ad otthont a település.

Pakainé Pusztai Nóra

Megállíthatatlanul dübörög az East Fest Mezőtúron. A környékbeli utcákban kerülgetni kell a parkoló autókat, sőt akadnak kisebb nagyobb társaságok, akik az esti koncertek előtt még egy pokrócon ülve kortyolgatják a bort. Nem időztünk sokat soraik között, felvettük a karszalagot és egy gyors táskaellenőrzés után már be is léptünk a fesztivál területére. Alig tettünk néhány lépést, egy jókedélyű baráti társaságba botlottunk. A fiatalok Karcagról érkeztek az East Festre, nem először. A beszélgetésünkből az is kiderült, hogy napsütést szerdai kapunyitás óta élvezik a strandon, bár erről rákvörösre pirult testük is árulkodott.

east fest
Megállíthatatlanul dübörög az East Fest Mezőtúron
Fotó: Nagy Balázs

– Olyan helyet kerestünk a sátornak, ahova délután süt oda a nap, olyankor úgysem vagyunk ott – mondták a tapasztalt fesztiválozók, mielőtt összeálltak volna nekünk az East Fest feliratnál egy fotóra.

A rajongók a színpadok előtt gyülekeztek

Pénteken egyébként már alig lehetett sátorhelyet találni a városi strandfürdő melletti kempingnek kijelölt területen. A kora esti órákban, aki nem pihegett az árnyékban, azok valamelyik medencében hűsöltek vagy éppen a vacsorának kerestek valamit az egyik standnál. A tűző nap ellenére a legnagyobb rajongók a színpadok előtt gyülekeztek, élvezték a koncerteket. Itt találkoztunk Polónyi Attilával és párjával László Eszterrel, kezükben egy kézzel rajzolt transzparenst szorongattak.

Mint kiderült azért készítették, hogy Steve Aoki koncertjén az a bizonyos torta náluk landoljon majd.

Most először jöttünk el erre a fesztiválra, csak napijegyet vettünk. Én Szolnokon lakom a barátnőm Törökszentmiklóson, gondoltuk kiengedjük egy kicsit itt a gőzt

– mondta Attila.

Mivel az első sorban szerettek volna csápolni, így a terveik szerint órákkal a Steve Aoki koncert előtt elfoglalták a helyüket.

Számos koncerttel készültek az East Fest szervezői

Ancsin László és Ancsin Gergő a Belga együttes koncertje miatt utazott Békés vármegyéből Mezőtúrra.

– Ár-arány értékben a legjobbnak bizonyult az East Fest a zenei fesztiválok kínálatában, nem volt kérdés, hogy ide jövünk – magyarázta László. Gergő hozzátette, bár a Belga miatt jöttek, számos más koncertbe is belehallgatnak, a tervek szerint hajnalban vonatra ülnek majd és úgy utaznak haza.

A fesztiválhoz helyszínéhez közeli szállást béreltek

Nem sokkal arrébb egy baráti társaság éppen a medence partján ücsörgött, ők sem először fesztiváloznak együtt. Néhányan környékbeliek, de Budapesten dolgoznak együtt. Saját elmondásuk szerint már „túlkorosak” a sátorozáshoz, így egy közeli szállást béreltek.

– Minden nap elhatározzuk, hogy edzünk, de elég későn kelünk, mire összeszedjük magunkat, sokszor két óra van. Négy-öt körül jövünk ki a fesztivál területére, a strandra, hogy legalább valami napfény lássunk, utána visszamegyünk a szállásra, majd jövünk a koncertekre – részletezte a napjaikat egyikük. Egyébként a zenei ízlésük igen különböző, mégis mindenki talál olyat, amit szívesen hallgat, ahol szívesen tombol.

Már azt is tervezik, hogy jó lenne, ha a tavon lenne egy vízibicikli, amivel könnyebben elérhetnének a szállásra és vissza.

Nem csak zenei programokat kínálnak

Természetesen a fesztiváljátékokból sincs hiány Mezőtúron. Az óriás dartsnál, aminél labdával kell eltalálni a felületet, egy sörsisak volt a főnyeremény. Ahogy elfordultunk a táblától éppen egy csocsómérkőzésbe botlottunk. Lali és a barátai sorra szerezték a gólokat, miközben elmesélték, hogy évek óta járnak a fesztiválra és nagyon élvezik a programokat.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!