Döntés

2024.04.20. 11:23

Elviselhetetlenné vált az ügyfelek viselkedése, biztonsági őrt fogadtak a rékasi hivatalban

Őrszolgálat működik újabban Zagyvarékas polgármesteri hivatalában. A település képviselő-testülete március végi ülésén döntött arról, hogy biztonsági őr fogadja az ügyintézésre érkezőket.

Kovács Berta

Az önkormányzat egy szolnoki biztonsági céggel között szerződést, mely biztosítja, hogy ügyfélfogadási időben egy őr tartózkodjon az épületben. A megállapodás egyelőre fél éves időtartamra szól.

biztonsági őr
Fotó: Shutterstock.com / Forrás: Illusztráció

– Régebben is előfordult, hogy nem minden ügyfél beszélt vagy viselkedett kulturáltan – mutatott rá a döntés hátterére Polónyi László polgármester. – A legnagyobb gondok azonban akkor mutatkoztak, mikor a külön épületrészben intézett szociális ügyekért felelős kollégánk hosszú időre betegállományba kényszerült, a szociális területet pedig a főépületben dolgozó munkatársak vették át. Az ügyek érintettjei pedig nem mindig a megfelelő hangnemben tárgyaltak az ügyintézőkkel, hangoskodtak az épületben, nem mindig értettek egyet a jogszabályban előírtak alapján hozott döntésekkel.

A legutóbbi testületi ülésen is elhangzott, hogy az elmúlt időszakban több olyan rendkívüli esemény is történt ennek kapcsán, melynek során a dolgozók ügyfélfogadási időben olyan megnyilatkozásokkal, kijelentésekkel szembesültek, melyek már a rágalmazás, becsületsértés büntetőjogi tényállását valósítják meg.

– Mivel a lakosságnak van egy olyan rétege, melynek nehezére esik kulturáltan viselkedni és durván léptek fel a dolgozókkal szemben, az ügyintézők sem szívesen vették, hogy bent járkáljanak a polgármesteri hivatalban ezek az ügyfelek – mondta Polónyi László. – Így kis ablakon keresztül történt az ügyintézés, viszont így mindenkinek az utcán kellett várakoznia, akármilyen idő is volt. De ezt sem találtuk elfogadható megoldásnak, mivel törekednénk az ügyfeleink magas szintű kiszolgálására, az utcai várakozással viszont ezt nem lehet megvalósítani. Így merült fel az az ötlet, hogy biztonsági őrt állítunk, egyelőre kísérleti jelleggel, fél évre.

A javaslatot az ülésen a testület egyhangúlag el is fogadta.

Előzetesen végeztek is kalkulációt, hogy ez milyen összegű kiadást jelentene, hiszen az önkormányzatnak ezt saját költségvetése terhére kell állnia. Viszont ez a plusz kiadás a lakosság érdekeit szolgálja.

A hivatalban az ügyfélfogadási idő heti 16 óra, a nyári és téli igazgatási szünet alatt pedig nyilván nincs szükség őrszolgálatra sem. Ennek alapján az őrszolgálat biztosítása havi bruttó 243 840 forint költséget jelent, így hat hónapra közel másfél millió forinttal kell számolni.

Meg is kötötték a szerződést a legkedvezőbb ajánlatot adó szolnoki biztonsági céggel, így immár egy őr fogadja az ügyfeleket, aki megtudakolja, ki milyen ügyet szeretne intézni. Így várakozhatnak odabent is, ahol le lehet ülni, ami sokkal ügyfélbarátabb megoldás.

– A hat hónap letelte után megvizsgáljuk, mennyire vált be ez a megoldás – vetítette előre a polgármester. – A jegyző asszony majd készít egy beszámolót arról, hogy a fél év alatt milyen okból, hányszor kellett intézkednie az őrnek. Ez alapján döntünk arról, hosszabb távon is igénybe vesszük-e az őrszolgálatot. A lakosok körében pedig eddig nem volt semmiféle negatív visszhangja e döntésünknek.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában