2023.07.27. 17:30
Gyors segítséget kap a MÁV, hamarabb megindulhat a forgalom a Kétpó közelében megsérült vasúti síneken
Hetekkel hamarabb megindulhat a menetrend szerinti vasúti forgalom a Szolnok–Békéscsaba–Lőkösháza vonalon, miután a Mészáros Csoporthoz tartozó V-Híd Zrt. Európa legmodernebb vágányépítő gépével újjáépíti a vasúti pályát Kétpónál. A Jász-Nagykun-Szolnok vármegyei település közelében július 9-én siklott ki egy tehervonat kilenc konténerszállítója, a baleset tönkretette a vágányokat.
A kétpói vonatbaleset helyszíne
Fotó: Mészáros János
Csaknem három hete dolgoznak a szakemberek a Szolnok–Békéscsaba–Lőkösháza vasútvonalon, hogy helyreállítsák a baleset miatt tönkrement síneket, biztosítóberendezéseket és a felsővezetéket. Mindkét pálya megrongálódott, így ezen a szakaszon napokig egyáltalán nem közlekedhettek a vonatok. Bár a műszaki mentés után a bal vágányon megindulhatott a forgalom, a baleset miatt most is folyamatosak a késések és a járatkimaradások. A szakemberek szerint a kisiklott kocsik olyan károkat okoztak, amelyek helyreállítása akár hetekig is eltarthatna.
Magyarország legnagyobb vasútépítő vállalata a V-Híd Zrt. tulajdonosa és menedzsmentje ezért úgy döntött, hogy a baleset helyszínére irányítja vágányépítő gépét. A 210 tonnás SMD-80-as Európában is kuriózumnak számít, mindössze három ilyen monstrum dolgozik a kontinensen. A V-Híd gépe a Budapest-Belgrád vasútvonal építését hagyta el egy rövid időre, hogy Kétpónál segítsen.
Javában zajlik a kétpói vonatbalesetben tönkrement vasúti pálya javítása – videóval
– Az ilyen helyzetek miatt is fontos, hogy a stratégiai ágazatokban működő vállalatok nemzeti tulajdonban legyenek, mert így az állam sem kerülhet kiszolgáltatott helyzetbe. A magyar V-Híd tulajdonában van a világ egyik legjobb vágányépítő gépe, így gyorsan, a külföldiek bevonása nélkül lehet vasutat építeni – hangsúlyozta Sárváry István, a vállalat vezérigazgatója.
Hozzátette, a V-Híd ma már a vasútépítés minden szegmensében jelen van, így komplex feladatokat is meg tud oldani. A vezérigazgató elmondta, hogy az SMD-80-as több száz méter megrongálódott vasúti pályát épít újra Kétpónál. A gép átvezénylésével a munka a tervezettnél jóval hamarabb befejeződhet, az ezzel járó pluszköltségeket pedig a cég magára vállalja. Ha a pálya elkészül, akkor rövid időn belül a menetrend is helyreáll, így a személy- és áruszállító vonatok ismét a megszokott ütem szerint közlekedhetnek majd.