Jászkunság

2022.12.01. 11:25

A csomagrendelésekkel együtt a csalók száma is megszaporodott

A karácsony közeledtével a csomag rendelések száma megnövekedett. Az akciók vásárlásokra sarkallják a megyénkbelieket is, ezzel együtt viszont egyre több csaló jelenik meg. Utánajártunk, miről ismerhető fel egy adathalász sms, vagy e-mail.

P. Pusztai Nóra

Napjainkban egyre gyakoribb az adathalászat, sokféle módszerrel próbálkoznak. Az emberek azonban egyre tudatosabbak és sokan felismerik, ha ilyen e-mailt vagy sms-t kapnak.

– Az ügyfélszolgálatra idén októberig kétszer annyi bejelentés érkezett, mint a teljes tavalyi évben. Társaságunk honlapjának főoldalán folyamatosan elérhető az adathalászattal kapcsolatos biztonsági felhívásunk – tájékoztatta hírportálunkat a Magyar Posta Zrt. Társasági Kommunikációs Osztálya.

A tapasztalatok szerint az adathalász levelekre továbbra is jellemző a magyartalan megfogalmazás, a helyesírási hiba vagy az, hogy a levél nem az adott cég hivatalos e-mail címéről érkezett. Leggyakrabban a közismert vállalatok, köztük a Magyar Posta nevével, arculati elemeivel élnek vissza.

 A csalók megtévesztő e-mailt vagy sms-t küldenek, amelyben pénzátutalások eltérítését kísérlik meg, vagy bankszámla adatokra, jelszavakra, illetve egyéb érzékeny adatokra vadásznak. Sokszor nyeremény ígéretével, vagy csomagérkezéséről való hamis tájékoztatással próbálkoznak.

– A legfontosabb, hogyha ilyen levelet kapunk akkor ne kattintsunk a benne szereplő hivatkozásokra és ne adjunk meg adatokat! Elengedhetetlen a feladó e-mail-címének, sms esetén a küldő telefonszámának ellenőrzése, ahol egyértelművé válik, ha nem a Magyar Posta hivatalos elektronikus címéről (@posta.hu) érkezett a megkeresés – emelték ki.

Hozzátették: a megtévesztő értesítésekről szóló bejelentéseket a Magyar Posta továbbra is komolyan veszi, és a lakossági tájékoztatás mellett minden bejelentést jelez az intézkedésre jogosult hatóságnak.

– Ha valaki mégis a csalók áldozata lesz és kár éri, akkor tegyen rendőrségi feljelentést! – fogalmaztak.

A kommunikációs osztály által említetteket erősítette meg Mári Ilona, a megyei rendőrfőkapitányság sajtószóvivője is.

– A karácsonyi csomagrendelések, online vásárlások kapcsán a csalások száma is megnövekedhet, éppen ezért figyelmességre, éberségre hívjuk fel a vásárlók figyelmét. Az elkövetők módszerei változatosak, a házaló csalóktól kezdve, az online fórumon, jó áron meghirdetett, de soha meg nem küldött árucikkeken át, az adathalász üzenetek küldéséig – foglalta össze.

Majd néhány intő jelre is felhívta a figyelmet.

– Érdemes ellenőrizni, hogy valóban a feladónak tűnő személy küldte-e az e-mailt, az böngésző címsorában az URL is árulkodik. Amit még nagyon fontos megjegyezni:  a bankok soha nem kérnek e-mailben, sőt telefonon sem bankkártya adatokat – hangsúlyozott néhányat.

Konkrét esetek közül a bankok nevében történt csalásokat emelte ki, melyek megelőzése érdekében a bűnmegelőzési osztály képregényt készített.

Több ezer csomag érkezik naponta a megyébe

Jász-Nagykun Szolnok megyében a tavalyi év november és december hónapjában naponta mintegy 5100 csomag érkezett. Idén várhatóan ez a szám növekszik majd.

– A Magyar Posta felkészült az év végi csomagforgalom kezelésére, a csomaglogisztikai fejlesztések mellett a webáruházi partnerekkel egyeztetetten terveztük meg és alakítottuk ki a szükséges kapacitásokat és erőforrásokat annak érdekében, hogy a lehető legmagasabb szintű és színvonalú szolgáltatást nyújthassuk – fogalmazott a a Magyar Posta Zrt. Társasági Kommunikációs Osztálya a kézbesítéssel kapcsolatos válaszukban.

Az új depókba automata csomagszortírozó rendszereket is telepített a vállalat, amely nagyban segíti és gyorsítja a csomagforgalom kezelését.

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában