2022.04.19. 12:10
Orientációs hetet tartottak Szolnokon
Az Európai Szakképzési Hét keretében rendezvényeket szerveztek a Szolnoki SZC Sipos Orbán Szakképző Iskola és Kollégiumban. A bemutató órákon láthatóvá vált, hogy a hagyományostól eltérő módon zajlik az oktatás a diákok számára, mely két éve zökkenőmentesen működik az intézményben.
Fotó: Nagy Balázs
Az Európai Szakképzési Hét keretében szeretnénk megmutatni más intézmények vezetőinek és pedagógusainak a rugalmas tanulási utak programjait, ami a dobbantó, műhelyiskola és az orientációs évfolyamokat foglalja magába – taglalta Szilvás Ágnes, intézményvezető.
– A dobbantó program azoknak a gyerekeknek szól, akik valamilyen oknál fogva nem tudták befejezni az általános iskolát, azonban a 16. életévüket betöltötték és ráébredtek arra, hogy tovább szeretnének lépni az életben. Ebbe a programba kerülve olyan komplex fejlesztő tanórákban részesülhetnek, aminek segítségével projekteken keresztül azokat a képességeket és kompetenciákat formáljuk bennük, ami alkalmassá teszi őket, hogy egy részszakképesítést elsajátítsanak. A szakképzéshez való belépéshez egy kompetencia mérés után átkerülhet a Műhely Iskolába, ahol gyakorlatorientáltan fogja elsajátítani a számára fontos ismereteket, aminek köszönhetően képes lesz a szakmai vizsgát letenni és egy részszakképesítéssel fejezi be a tanulást.
Az Orientációs program egy éves, azoknak a fiataloknak szól, akiknek általános iskolai végzettségük van és a felvételi eljárás keretében adják be a középiskolába a jelentkezésüket.
Ez a program azoknak a diákoknak szól, akiknek általános iskolai tanulmányaik után még nem alakult ki a az érdeklődésük a szakmák iránt – taglalta az intézményvezető. Így az orientációs programban lehetőségük van egy éven keresztül személyiségfejlesztésre, illetve számtalan munkahelyet meglátogatnak, megismernek különböző ágazatokat és foglalkozásokat, aminek köszönhetően kialakul egy biztosabb jövőkép.
Az osztálylétszámok maximum 10 fővel rendelkezhetnek, hiszen egyéni mentori kapcsolatokat alakítani ki a diákokkal, ami egy alacsonyabb létszámot igényel. A pedagógusok egyéni tervei alapján különböző projekteken belül sajátíthatják el a tanulók az adott tananyagot. Legutóbb például az Épül a ház projekt keretében valós építkezési területtel ismerkedhettek meg.