Jászkunság

2021.12.10. 19:55

Nem árt óvatosnak lenni az interneten rendelt ajándékokkal

Külföldi rendeléskor érdemes fontolóra venni azt is, hogy a termék kedvező vételára és a kiszállítási költség együtt is olcsóbb-e a hazai beszerzésnél.

Czakó Nóra

Ha külföldről rendelünk, akkor is van segítség

Forrás: Illusztráció/Shutterstock

Fotó: Shutterstock

Az év bármely szakában kellemetlenséget okoz, ha az online rendelt termék nem érkezik meg, vagy hamar meghibásodik. Még fontosabb a megbízható szállítás és a lehető leggyorsabb garanciális ügyintézés, ha a webshopban kiválasztott árucikket karácsonyi ajándéknak szánjuk. Nehézségeinket tetézheti, ha külföldi felületen vásároltunk. Ezért is fontos tisztában lenni a határon túlról rendelés kockázataival, és ismerni a probléma esetén rendelkezésre álló megoldásokat – hívja fel a figyelmet a részletekre az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM).

Erre nyújt megoldást az Európai Fogyasztói Központ (EFK), mely huszonkilenc európai ország – az uniós tagállamok mellett az Egyesült Királyság, Izland és Norvégia – vállalkozásaival szemben felmerülő, határon átnyúló panaszok esetén nyújt ingyenes szakmai segítséget és idegen nyelvű támogatást. A szaktárca tájékoztatása szerint a magyar EFK a külföldi társszervezetek közreműködésével egyebek mellett jótállási-szavatossági jogviták megoldásában, hibás vagy elmaradó teljesítések orvoslásában jár el eredményesen, és hathatósan lépnek fel a szándékos megtévesztésekkel szemben.

Ezenkívül tanácsadással is foglalkoznak. Közreműködésüknek köszönhetően eddig idén – no­vember közepéig – százötvenöt magyar vásárló kapott vissza összesen hatmillió forintot.

– Az internetes rendelésekkel kapcsolatban fontos tudni, hogy a weboldal címének .hu végződése vagy a magyar nyelvű szövegek, termékleírások nem feltétlenül jelentik azt, hogy az üzemeltető hazai vállalkozás – hangsúlyozza az ITM.

Jó tudni azt is, hogy a magyar fogyasztókat akkor is megilleti a jog, hogy a vételtől tizennégy napon belül indoklás nélkül elálljanak, ha más uniós tagállamban bejegyzett vállalkozás webshopjában vásároltak. A visszaküldés költsége ekkor a fogyasztót terhelheti, ám garanciális probléma esetén, ha a minőségi kifogás jogosnak bizonyult, ez az összeg is visszajár.

Külföldi rendeléskor érdemes fontolóra venni azt is, hogy a termék kedvező vételára és a kiszállítási költség együtt is olcsóbb-e a hazai beszerzésnél.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában