JÁSZKUNSÁG

2021.06.28. 17:25

Ágyban fekve és tévénézés közben is rendelünk a netről

Nincs is kényelmesebb annál, mint otthonról az internet segítségével portékákat rendelni. Ezt a Jász-Nagykun-Szolnok megyeiek is így gondolják, hiszen térségünkben is felpörgött az e-kereskedelem. Ráadásul az online vásárlók harmada már az ötven év felettiek közül kerül ki.

Czakó Nóra

Leginkább otthonunk kényelméből böngésszük az online boltok kínálatát

Forrás: Illusztrációfotó/Shutterstock

Fotó: Shutterstock

A koronavírus-járvány nagyban hozzájárult ahhoz, hogy egyre többen a világhálón találják meg a számukra megfelelő terméket, amelyeket azután házhoz is szállíttatnak.

A harmincas éveiben járó és Szolnokon élő Katalin nem sűrűn szokott az internetről vásárolni, de amikor a járvány miatt a cipő- és ruhaüzletek bezártak, többször is élt ezzel a lehetőséggel.

– Cipőt, táskát, ruhát is vásároltam már az internetről, és egyikkel sem volt semmi probléma. Elégedett voltam a termékekkel és a méretük is jó volt – mondta hírportálunknak Katalin.

– Ez egy nagyon kényelmes megoldás, hiszen otthon, a fotelben ülve is böngészhetem a kínálatot, nem kell több üzletet is bejárnom. A biztonság kedvéért sosem utalok előre pénzt, mindig az utánvétes megoldást választom – fűzte hozzá.

Az e-kereskedelem végérvényesen a mindennapjaink része lett, szinte nincs olyan élethelyzet, amiben ne rendeltünk volna a netről. A nemrég kiadott Fizetési Élmény Riportból kiderült, hogy az e-vásárló magyarok több mint fele rendelt már online ágyában fekve vagy tévénézés közben, huszonhárom százalékuk pedig a tömegközlekedésre fordított időt használja ki az internetes vásárlásra. Arányaiban az ötvenévesnél idősebbek között a legtöbb az új belépő, ugyanakkor a webshopok célközönsége jellemzően még mindig a 18-39 éves korosztályból kerül ki.

Leginkább otthonunk kényelméből böngésszük az online boltok kínálatát
Fotó: Illusztrációfotó/Shutterstock

Honfitársaink több mint fele a bankkártyás fizetést tartja a legmegbízhatóbbnak, és harmincegy százalékuk vásárol negyedévente minimum egyszer a világhálón. Százból húsz magyar havonta, hat pedig hetente rendel az internetről minimum egyszer.

A riport szerint Jász-Nagykun-Szolnok megyében a nők többen rendelnek otthonról, mint a férfiak, és a 18-29 éves korosztály a legaktívabb, harmincegy százalékuk online vásárló. Őket az 50-60 évesek követik, és a 40-49 éves korosztály a harmadik a sorban. Megyénkben az e-vásárlás terén aktívak aránya nem éri el az országos átlagot (nyolcvanhárom százalék), ugyanis az itt élők 78,5 százaléka vásárol havonta legalább egyszer a világhálón.

– Szinte nincs olyan helyzet, amikor ne néztünk volna ki magunknak valamit az internetről

– olvasható a hírportálunknak eljuttatott sajtóközleményben. Jász-Nagykun-Szolnok megyében ágyban fekve és tévénézés közben rendeltek már a legtöbben. Azok aránya pedig, akik munkahelyen munkaidőben is intéztek már online vásárlást, harmincöt százalék.

Hogy milyen helyzetben vásárolunk, összefügg azzal, mit veszünk. Például a fürdőszobából vagy a mellékhelyiségből legtöbbet háztartási termékeket veszünk, a gyerekekkel való foglalkozás közben pedig játékokat. Országos szinten az emberek öt százaléka életveszélyes helyzetben is vásárolt már online, például biciklizés vagy vezetés közben. Ezekben a helyzetekben legtöbbször műszaki cikkeket vásárolnak.

Átalakította a szokásokat a járvány

Érdekesség, hogy több olyan terméktípus van, amit kifejezetten a koronavírus-járvány alatt kezdtünk el online vásárolni. Ilyen az élelmiszer, a ruhanemű vagy a háztartási tisztítószerek. Jász-Nagykun-Szolnok megyében a ruha/cipő, a szabadidő/hobbi eszközök és a könyvek online vásárlása ugrott meg a legjobban a pandémia hatására. A műszaki cikkek viszont egyértelműen a járvány vesztesei, ezekről nyilatkozták a legtöbben, hogy ritkábban vásárolják, mint a járvány előtt.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában