2021.04.17. 19:58
Helyben tehetnek emelt szintű érettségi vizsgát a diákok
Egy éve már, hogy a világjárvány – kisebb szünettel ugyan – a digitális térbe kényszerítette a középiskolai oktatást is. A kezdeti nehézségek után a rendszer felállt és azóta is működik, ennek ellenére a Tisza-tónál is középiskolások és pedagógusok százai várják a májusi újranyitást. Most úgy tűnik, május 10-ig mindenképp várniuk kell.
Forrás: Illusztráció
Fotó: Daróczi Erzsébet
Már az előző tanévben komoly tapasztalatokat szerzett a digitális oktatásban a kunhegyesi KSzC Nagy László Gimnázium, Technikum és Szakképző Iskola, így a járványügyi korlátozások novemberi fokozásával különösebb fennakadás nélkül tért vissza az online térbe a mintegy négyszáz diák és harmincnyolc pedagógus.
– Nem minden tanuló rendelkezik otthon a digitális kommunikációhoz szükséges eszközökkel, az érintetteknek kölcsönöztünk számítógépeket. Akiknek viszont nincs semmilyen elektronikus elérhetőségük, azoknak biztosítottuk a papír alapú munkavégzés lehetőségét – avatott be a részletekbe Metzinger Ferenc.
A kunhegyesi középiskola igazgatója hangsúlyozta, segítségükre volt a Magyar Máltai Szeretetszolgálat, valamint az érintett települések családsegítő szolgálatainak munkatársai, amiért köszönet illeti őket.
Fontos kérdést vet fel ugyanakkor a digitális oktatás a szakmai képzésben, hiszen a jelenléti gyakorlati tudás megszerzése pótolhatatlan. Mint azt megtudtuk, megoldást jelentett erre a problémára az a lehetőség, hogy a szakmai gyakorlatokat mind az iskolában, mind a duális képzőhelyeken jelenléti formában végezhették a tanulók egészen március 8-ig.
Ekkortól azonban a szakképzésben részt vevők is kénytelenek voltak visszatérni a monitorok elé.
– Az elmúlt év tanulsága, hogy hosszabb távon is felkészültnek kell lennünk a személyes jelenlétet nem igénylő, online oktatásra, hiszen a hagyományos tantermi munkával kombinálva bizonyos esetekben van létjogosultsága – fogalmazta meg Metzinger Ferenc.
Sokat jelentett a tavalyi tapasztalat Tiszafüreden is, mivel a Kossuth Lajos Gimnázium és Általános Iskola komoly feladat megoldására kényszerült. Az oda járó közel kilencszáz diákból négyszáznál több a középiskolás, akik tavaly novembertől digitálisan folytatták a tanulást, azonban a nyolcosztályos gimnázium négy évfolyama, valamint az általános iskolások hagyományosan dolgoztak tovább, ami az intézmény vezetésétől nagy odafigyelést, az érintett pedagógusoktól pedig alkalmazkodást igényelt.
– Sikerült megoldani a digitális munkarendet, büszkeséggel tölt el, hogy jól vettük az akadályokat – válaszolta kérdésünkre dr. Pásztorné dr. Vass Anikó intézményvezető. – Éppen az elmúlt héten került sor az osztályozó vizsgákra, meg tudtuk oldani ezeket az online térben is – jegyezte meg.
A mostani helyzet legnagyobb pozitívuma, hogy sokat fejlődött a pedagógusok digitális kompetenciája az elmúlt egy évben, mivel rákényszerültek erre.
Minden tanár megtalálta a számára megfelelő módszert és internetes felületet, még a testnevelők is, akik ilyenkor az egészségfejlesztésben segítik a tanulókat, például az egészséges táplálkozásban és az otthon végezhető mozgásformák elsajátításában.
– A diákok számára nem jelentett gondot az átállás, könnyen váltottak a tantermi és a digitális oktatás között – mondta a tiszafüredi intézményvezető. Az érettségizőket említve kiemelte, online is zajlik az érettségire való felkészülés. Nagy eredménynek tartja, hogy a tanulók ismét tehetnek helyben emelt szintű érettségi vizsgát. Míg tavaly angolból volt erre lehetőség, idén történelemből lesz.