2020.10.17. 15:30
Elemlámpával próbálnak kiszabadulni a szobából Abonyban
Zárt ajtók címmel újabb különleges szabadulós játékot álmodtak meg az abonyi művelődési ház dolgozói. Az intézmény falai között ezúttal is a horrorisztikus jeleneteké, a borzongásé a főszerep. Az izgalmas feladatok megoldásához ráadásul a korábbiaknál is több kreativitásra, találékonyságra van szükség.
A játék segítői az egyik feladvány eszközeit ellenőrzik. Minden részlet fontos szerepet játszik a rejtvények megfejtésében
Fotó: Nagy Balázs
– Korábbi játékunkban, a Falumúzeum szellemében három játékteret alakítottunk ki, és mindvégig az abonyi helytörténet megismertetését céloztuk meg. Ebben a programban már volt egy kis borzongás… – elevenítette fel a művelődési ház hasonló játékait Jandácsik Pál. A szabadulós játék ötletgazdája elmondta, tavaly két játékot is szervezett a művelődési ház csapata. Az egyik a Kultúrházak Éjjel-nappal sorozat részeként a Vérfarkas éjszakája volt, mely már magában foglalta a horror elemeit. Itt egy animált figura, a vérfarkas ijesztgette a résztvevőket a játék egyes állomásain. Tavaly ősszel pedig a volt vadaspark területe adott otthont szabadulós programnak.
Most, egy év elteltével, ismét a művelődési ház falai közé várták a kalandos feladatok és a nem mindennapi kihívások iránt érdeklődő résztvevőket. Ám ezúttal nem egy vérfarkassal, hanem valami egészen mással találták magukat szembe a játékosok.
– A jelenlegi, Zárt ajtók című játékunkat is egy különleges történetre fűztük fel, amelynek ihletője több tudományos-fantasztikus thriller, horrorfilm volt – folytatta Jandácsik Pál. Majd hozzátette, a programon főként kisebb, öt-hat fős csapatok vehetnek részt, de legfeljebb nyolcan szerepelhetnek benne. Megtudtuk, az esemény ideje alatt kizárólag a játékosok, illetve a segítők tartózkodhatnak a művelődési házban.
Emellett minden jelenet sötétben játszódik, a sejtelmes fényhatások eléréséhez csak elemlámpákat lehet használni, ami tovább fokozza az izgalmakat. Közben hangeffektekkel teszik végképp horrorisztikussá, kalandossá, filmszerűvé az élményt. A lebonyolítást játékvezető segíti, akitől walkie-talkie készüléken kérhetnek segítséget a játékosok.
– Azt gondolom, a mostani játék lényegesen több kreativitást és alternatív megoldásokat kínál a korábbiakhoz képest. Sok esetben össze kell kapcsolni a szobában lévő tárgyakat, hogy azok kiadjanak egy feladványt. Míg a korábbi játékaink keresgélésen és egy kis lexikális tudáson alapultak, most más kompetenciákra van szükség a művelődési házat megszálló veszély legyőzéséhez. A közös cél azonban összekovácsolja a játékosokat, így kiváló, új generációs szórakozást nyújt baráti társaságoknak vagy munkatársaknak is – zárta kedvcsináló gondolatait az ötletgazda.