Videóval

2020.10.08. 16:45

Halad az M4 újabb szakaszának építése Tiszapüspökinél

A várt ütemben halad az M4-es út építése Abony és Törökszentmiklós között, ahol ezekben a napokban az új Tisza-híd megépítésén, a hídszerkezet tolásán dolgoznak a szakemberek. A munkálatok állásáról csütörtökön helyszíni sajtótájékoztatón számoltak be.

Hartai Gergely

Fotó: Mészáros János

– A mai sajtótájékoztató apropóját az adta, hogy tavaly nyár óta folyik a kivitelezés az M4-es út ezen szakaszán, és most egy látványos fázishoz érkeztünk. Jelenleg ugyanis a Tisza-híd betolása zajlik – beszélt a munkálatok állásáról a NIF Zrt. szóvivője. Kiss Boglárka elmondta, az épülő gyorsforgalmi út Abony és Törökszentmiklós közötti szakasza 26,6 kilométer hosszú. Munkaszervezést tekintve pedig két kivitelező dolgozik a projekten. A beruházás nettó értéke – a teljes szakaszon – mintegy 125 milliárd forintot tesz ki.

A fejlesztésekről ugyanakkor azt is megtudhattuk, hogy eddig minden a tervezett ütemben halad, a földmunkák zajlanak a területen.

– Pillanatnyilag töltést épít a vállalkozó, egyes helyeken az aszfaltalapréteg kialakítása már megtörtént. A csaknem 27 kilométeres szakaszon négy megépítendő műtárgy található. A Tisza-híd (756 méter), a Tisza ártér feletti híd (416 méter), a Zagyva-híd (168 méter), valamint a Millér-híd (110 méter) – taglalta Kiss Boglárka.

A Tisza-híd szerkezetének műszaki paramétereivel kapcsolatban elhangzott, az acélmunkákon nyolcvanan dolgoznak, ehhez jönnek hozzá azok a szakemberek, akik a betonozási feladatokat végzik. A 756 méter hosszú szerkezet 17 tolási fázissal kerül majd a helyére. Az egyes tolások hozzávetőlegesen 50 méter hosszúságúak. Egy óra alatt pedig átlagosan mintegy 10 métert mozog a komplexum. A szakemberek úgy számolnak, hogy a teljes hídszerkezet jövő év áprilisának végén ér át a túloldalra. Ezután következhetnek az utómunkálatok, így például a hídszegélyek kialakítása is.

Fotó: Mészáros János

Az M4 ezen szakaszának kivitelezése keretében négy csomópont épül meg: Abony (Kelet) csomópont – a távlati M8 autópálya kivitelezése esetén itt történik az elválási csomópont kialakítása, a 32. sz. főúti csomópont (Jászberényi úti csomópont), a 3225 j. úti csomópont (Besenyszögi úti csomópont), illetve a Törökszentmiklós (Nyugat) csomópont (Tiszapüspöki úti csomópont).

Boldog István, a térség országgyűlési képviselője az eseményen arról beszélt, a Budapestre autózók Abonytól már minőségi úton, s a korábbinál jóval biztonságosabban közlekedhetnek.

Földi László (balról) és Boldog István
Fotó: Mészáros János

– Abban reménykedünk, hogy az útszakasz 2022-es átadása akkora lendületet ad a térségnek, amellyel fel tudunk zárkózni a nálunk erősebb gazdasági térségekhez – fogalmazott.

– Abonyban már megjelent egy befektető, akinek döntésében fontos szerepet játszott a Ferihegyi repülőtér közelsége, s az út minősége – vette át a szót a ceglédi térség országgyűlési képviselője. Földi László hangsúlyozta, az M4 megépítése nemcsak Pest megye déli és délkeleti részének jelent komoly előnyöket. 2022-től már Jász-Nagykun-Szolnok megyének is fontos fejlesztési területe lesz az út környezete.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában