2020.09.16. 17:30
A helyi járműközlekedés volt a fő téma a szolnoki szakmai fórumon
Fejér Andor alpolgármester, hagyományteremtő szándékkal, közlekedési fórumot hívott össze szerdára a szolnoki városházára. Az eseményen azon hatóságok és cégek szakemberei, képviselői vettek részt, akik a helyi közlekedés szervezésében dolgoznak.
Fotó: Pókász Endre
– A célunk az, hogy legyen egy olyan szakmai fórum, ahol rendszeresen tudunk egyeztetni a közlekedési nehézségekről, a problémákról, a fejlesztési javaslatokról, illetve a járművezetők közlekedési kultúrájának javítási lehetőségeiről is – magyarázta az alpolgármester.
A gondokat számokban is ismertették a tanácskozáson. Elhangzott, Szolnokon 25 éve nem volt jelentősebb úthálózatfejlesztés, miközben 20 esztendő alatt 22 ezerrel nőtt a tiszai átkelési pontok napi járműforgalma a városban. A legjelentősebb, naponta mintegy 55 ezer járművet felvonultató hálózaton mindössze négy forgalmi sávon bonyolódik zajlik a járműközlekedés.
A szakemberek rámutattak, a városban általánosságban több évtizedenként épül egy-egy járműközlekedésre tervezett tiszai híd: a belvárosit 1962-ben építették újjá, 1992-ben a Szent István-hidat adták át, a csak gyalogos- és kerékpáros közlekedést engedélyező Tiszavirág-hidat 2011-ben avatták fel, jelenkorunkban pedig 2022-re tervezik forgalomba helyezni az északi elkerülő tiszai átkelőt. A szolnoki, illetve a szandaszőlősi városrész forgalomenyhítése érdekében épül meg az úgynevezett Csáklya úti híd, amely projekt egyébként már elindult, s különböző engedélyeztetési eljárások szakaszában van.
– Az első egyeztetésünknek pozitív volt a fogadtatása. Úgy vélem, az állandó párbeszéd sokat segít majd, hogy valódi szakmai válaszokat tudjunk adni a szolnoki közlekedési kihívásokra – fejtette ki véleményét a hagyományteremtő tanácskozásról Fejér Andor.