2020.05.08. 20:00
A lépésszámot is gyűjtik a megyei diákok az online tesiórán
Az online oktatás talán az egyik legnagyobb kihívást jelentő tantárgya a testnevelés. A mozgásra minden korosztálynak nagy szüksége van, az új tanulási rendben azonban nem könnyű megoldást találni ennek biztosítására.
Ezekben a hetekben akár a lakásunk folyosója is könnyen tornateremmé válhat
Forrás: Illusztráció/Shutterstock
A középiskolások számára nevelőik jellemzően elméleti tanagyagot is összeállítanak, ezek számonkérése az online teszteken keresztül történik.
– Igyekszem hasznos és érdekes témákat kiadni sporttörténelemből, a szabályokból, taktikai rendszerekből. Ezekből a néhány oldalas anyagokból aztán a Google Classroom felületén írnak online feleletválasztós dolgozatot. A mozgást pedig a lelkiismeretükre bízom, ehhez szintén biztosítok változatos gyakorlatsorokat bemutató videókat – részletezte Vincze Mihály, a túrkevei KSZC Ványai Ambrus Gimnáziuma, Szakgimnáziuma és Szakközépiskolájának testnevelő tanára
Hozzátette, az első időkben maga is készített felvételeket általa bemutatott gyakorlatokról, amelyre válaszul a diákok visszaküldték a saját videóikat.
– Viszont hamar kiderült, hogy ez nem lesz jó megoldás, hiszen nagyjából öt osztálynyi, azaz közel nyolcvan diákkal tartom a kapcsolatot, szinte lehetetlen ennyi felvételt kezelni. Így a népszerű közösségi videómegosztóról továbbítok nekik gyakorlatsorokat, amit belátásuk szerint elvégeznek. Egyébként azt kérem tőlük, hogy focizzanak, fussanak, kerékpározzanak – magyarázta.
Hasonló a helyzet Karcagon is. A Szentannai Sámuel Középiskola tanulóinak távoktatása testnevelés tantárgyból a Moodle rendszerben történik. A gyerekek a feltöltött anyagok alapján tanulnak és végzik el a feladott gyakorlatokat.
– Az elméleti anyagokat kidolgozva kapják meg, amelyet kiegészítenek gyakorlati és videó segédanyagok. A számonkérés formája a házi feladatok készítése, illetve tesztek megírása a Moodle felületén keresztül. Az oktatás és a számonkérés a felületen zökkenőmentesen történik az eddigi tapasztalatok alapján – tudtuk meg Kun Marianna testnevelőtől.
– Azt gondolom, hogy a Nemzeti Alaptantervet nem úgy találták ki, hogy testnevelésből otthoni oktatásban részesülhessenek a diákok. Az iskolai tornaóra a szertornától kezdve a labdajátékokon át az atlétika különböző ágait öleli fel – mondta Papp Orsolya, a tiszaföldvári Hajnóczy József Gimnázium, Humán Szakgimnázium és Kollégium testnevelő tanára.
– Eleinte sétálva vagy futva lépésszámgyűjtést adtam feladatul, ehhez csak egy applikációt kellett letölteni, de nem mindenkinek adott ez a lehetőség. Lehetett biciklizni, ugrókötelezni, gördeszkázni, görkorcsolyázni vagy rollerezni plusz pontokért, sőt, a házimunkáért, kerti munkáért is lehetett pontokat szerezni. A diákok tevékenységnaplót vezettek. De ilyen formában meglehetősen nehezen értékelhető az elvégzett munka – vallja a pedagógus, aki kiemelte, hogy ezen tantárgy esetén a járvány időszakában a bizalmon van a hangsúly.
– Kondicionáló feladatokat is összeállítottam. A mozgások során viszont a helyes kivitelezésre is ügyelni kell, ugyanis könnyen rögzülnek a rossz megoldások. A GDPR miatt nem kérhetek fotót vagy videót, ha mégis küldenek, akkor sem tudom valós időben kijavítani például a szabálytalan guggolást – tette hozzá.
Koronavírus (Jászkunság)
- Ez olvasható ki a szolnoki szennyvízmintákból – mutatjuk az eredményeket!
- Ez olvasható ki a szolnoki szennyvízmintákból – mutatjuk az eredményeket!
- Ez olvasható ki a szolnoki szennyvízmintákból – mutatjuk az eredményeket!
- Ez olvasható ki a szolnoki szennyvízmintákból – mutatjuk az eredményeket!
A mai online világban nehéz a diákokat rávenni a sportra, főleg abban az esetben, ha kötelező, viszont a digitális oktatás még inkább a képernyők elé köti a diákokat, így szükségessé válik a motiváció, hogy megmozduljanak.
– Igyekeztem szórakoztatóbb feladatokat is összegyűjteni. Ilyen volt például a zoknigombóccal zsonglőrködés vagy célba dobás, ügyesebbik, valamint ügyetlenebbik kézzel – mesélte Papp Orsolya.
– Nagyon érdekes és izgalmas feladatokat kapunk a tanító néniktől testnevelésóra címszó alatt – mondta az első osztályos Réka anyukája, Erzsébet. – Volt olyan, hogy akadálypályát kellett építeni a lakásban, és videóra venni, ahogy a gyerek végigmegy rajta. De olyan is, hogy különböző állatok mozgását kellett utánoznia. Nagyon jókat derültünk a feladatok közben – mesélte mosolyogva Erzsébet, bár azt hozzátette, nem könnyű egy kisgyermekkel a bezártság, éppen ezért fontos a testedzés, lehetőleg játékos formában.
A párnacsata is belefér
– Nálunk volt olyan kolléga, aki az otthoni feladatok elvégzését kérte a diákoktól. Levinni a szemetet, füvet nyírni, rendet rakni mind egyenlő a mozgással, és még hasznos időtöltés is. Persze egy párnacsata szintén belefér, és a család minden tagját bevonhatják – részletezte Balog Zsolt, a szolnoki Tiszaparti Római Katolikus Általános Iskola és Gimnázium igazgatója.
Koronavírus (Jászkunság)
- Ez olvasható ki a szolnoki szennyvízmintákból – mutatjuk az eredményeket!
- Ez olvasható ki a szolnoki szennyvízmintákból – mutatjuk az eredményeket!
- Ez olvasható ki a szolnoki szennyvízmintákból – mutatjuk az eredményeket!
- Ez olvasható ki a szolnoki szennyvízmintákból – mutatjuk az eredményeket!
- Ez olvasható ki a szolnoki szennyvízmintákból – mutatjuk az eredményeket!