2020.03.23. 14:00
Az interneten tartják az órákat a megyei pedagógusok is
Az elmúlt héten minden iskola megkezdte az átállást a digitális oktatásra. Az új rendszer kialakítása a diákok mellett a pedagógusokra és szülőkre is egyaránt nagy terhet ró. Ám kellő fegyelemmel és türelemmel leküzdhetők az akadályok.
Az első osztályos szolnoki Molnár Róza Mira is interneten kapta a tananyagot tanáraitól az elmúlt napokban
Fotó: MRE
Balog Zsolt igazgató szerint a szolnoki Tiszaparti Római Katolikus Általános Iskola és Gimnáziumban azt tapasztalják, hogy a kollégák, valamint a tanulók és szüleik is igen együttműködőek az új szokások kialakításában.
– Minden naphoz tartozik egy tárgy. Adott napon a tanárok leadják az anyagot, a következő hét ugyanazon napján fogják számon kérni. Az iskola honlapján is elérhető minden. Persze ez még a tesztelés időszaka, az első érdemjegyek a tavaszi szünetig kell, hogy megszülessenek. Ehhez időzáras online teszteket alkalmazunk majd – részletezte.
A próbálkozások folyamatosak. S olykor igen mókásak is! A nevetés pedig mostanság mindenkire ráfér.
– Megesett, hogy az online órára több mint hatvanan jelentkeztek be! Egyetemisták, a világ másik felén élők és sorolhatnám. A rendszer tréfája lehetett – idézte fel az igazgató.
A digitális tanterem egyébként nagyjából minden intézményben azonos. A felület lehetőséget ad feladatok kiadására, az elkészültek fogadására, sőt akár online tanórák megtartására is, ahová a diákok a saját otthoni eszközeikről csatlakoznak fel az internet segítségével. Ezt már Karsai Zita mondta, aki a Karcagi SZC Teleki Blanka Gimnáziuma, Szakgimnáziuma és Kollégiumában tanít történelmet és kommunikációt.
– A tananyag feldolgozását és a számonkérését a pedagógusok belátására bízták, igyekszünk észszerű és hatékony megoldásokat kitalálni. Digitális tantermekben jól nyomon követhető a tanulók munkája is. Lehetőségünk van megjelölni beadási határidőket a feladatokhoz, pontokat vagy jegyeket adni a kiadott feladatokra, teszteket készíteni az új anyagok elsajátításának ellenőrzéséhez. A tananyagokhoz gond nélkül csatolhatunk digitális segédanyagokat, videókat, digitális feladatokat – mondta a tanárnő.
Hozzátette, hogy a családok időbeosztása nagyon eltérő ebben a helyzetben, így ő például biztosan nem szervez majd videós feleltetést.
Vargáné Török Krisztina, a szolnoki Verseghy Ferenc Gimnázium magyar szakos tanára arról beszélt, hogy a közösségi oldalakon létrehozott csoportok, valamint a KRÉTA rendszer is segítséget nyújtanak a tanulnivaló leadásában, feldolgozásában.
– A számonkérés pedig most leginkább úgy történik, hogy a tanulók írásbeli munkákat adnak le az említett felületeken. Ha szükséges, igyekszünk a szóbeli feleltetést is megoldani, különösen érettségire készülő tanulócsoportok esetében.
A Mathias Corvinus Collegium szolnoki tehetségpontjában eddig is online alapon folyt az oktatás. Bernáth Orsolya régióvezető kiemelte, a tananyagot internetes felületen érhették el a diákok.
– Ebben tehát számunkra most nincs változás. Segíteni azonban mindenképpen szeretnénk valahogy ebben a helyzetben, az oktatóink egészséges életmóddal, immunerősítéssel, stresszkezeléssel és otthoni tanulással foglalkozó videósorozatot készítenek – sorolta Bernáth Orsolya.
Csoportos éneklésre kapnak osztályzatot
A besenyszögi Chiovini Ferenc Kolping Katolikus Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola énekóráin már az alsó évfolyamoktól kezdve tanulnak furulyázni a diákok.
– A Kodály-módszert vesszük alapul, úgy bővítjük a hangokat évről évre – mondta Molnár Melinda, az intézmény pedagógusa. A tanárok tapasztalatai szerint a mai gyerekek már kevesebb énekszót hallanak otthon, így ők is kevésbé szeretnek énekelni.
– Az iskolában nincs egyenkénti felelés, hanem csoportos éneklésre kapnak jegyet a diákok. Furulyán viszont egyénileg mutatják be a dalokat, amire egyébként rossz osztályzatok nem születnek. A kialakult helyzetben új rendszerre álltunk át, és online is kapnak furulyaanyagot a gyerekek. A gyakorlásuk videófelvételeit a digitális felületekre töltik fel, illetve felelni is így fognak – emelte ki Molnár Melinda.
Hozzátette, a furulya tanítása nem hangjegyekkel, hanem ábrajelekkel történik.