2020.02.25. 17:30
Festés közben kerültek közelebb egymáshoz a szolnoki fiatalok
Szemléletformáló kezdeményezéshez csatlakozott a szolnoki Magiszter iskola. A közelmúltban közös festményeket készítettek az autista civil csoport 8 fiataljával.
Forrás: Beküldött fotó
— Az Adj Egy Ötöst! program célja, hogy a résztvevő diákok, a tanárok és a bevont fogyatékossággal élő személyek, az úgynevezett tapasztalati szakértők saját, önállóan kialakított programjaikon keresztül, együttes élményeiket közösen átélve kerülhessenek közel egymáshoz — mesélt a részletekről Tóthné Páncsics Edina, a Magiszter Fényes Adolf Szolnoki Gimnáziuma Művészeti Szakgimnáziuma és Alapfokú Művészeti Iskolájának rajztanára. — Ezért felvettem a kapcsolatot az Autistákért Szolnokon Civil Társasággal, akik nyitottan álltak az ügy mellé.
A pedagógus elmondta, a társaság egyik vezetője, Gál Milán ellátogatott a diákokhoz, amikor is beszélt az autizmusról és felkészítette őket, hogy milyen fiatalokkal fognak együtt dolgozni.
— Nagyon jól sikerült a rendezvény. A közösségi oldalon így fogalmaztam: Léleksimultunk. Együtt vettük a levegőt, szívtuk a festékillatot, vettünk kölcsön egy-egy ecsetnyi színt a másik palettájáról. Lopva figyeltük a másik mozdulatait – mit és hogyan tesz. Összekeveredtek a színek, a gondolatok, az érzések, végül megindító képek születtek… Fantasztikus volt!
A Salva Vita Alapítvány olyan program megvalósítására inspirálja a pályázókat, amely során a jó élmény életre szólóan meghatározhatja a diákok hozzáállását a fogyatékossággal élő emberekhez. Támogatja az empátia és odafigyelés fejlődését. A projekt célja a fiatalok szemléletformálása annak érdekében, hogy később a társadalom nyitott, elfogadó, felelősen gondolkodó és felkészült tagjaivá váljanak.
Az iskolásokat szólítja meg a pályázat
Az Adj Egy Ötöst! program kifejezetten az iskolai (10-19 éves) korosztályhoz szól. A szemléletformáló kezdeményezés alapját évről-évre az általános iskolai felső tagozatos és középfokú iskolás diákcsoportok számára országosan meghirdetett pályázat adja. Ennek keretében a diákok csoportmunkában tervezik meg, hogy milyen programon vennének részt szívesen fogyatékossággal élő társaikkal.