2019.12.22. 09:30
A pénzügyi kultúra fejlesztését célozta meg a tanácsadó iroda
A pályakezdő fiatalok és a hátrányos helyzetűek voltak a fő célcsoportja annak a képzés- és előadássorozatnak, amit a szolnoki pénzügyi fogyasztóvédelmi tanácsadó iroda munkatársai tartottak a közelmúltban.
– Eddigi kutatásaink is igazolták, hogy a magyar lakosság körében még mindig alacsony a pénzügyi tudatosság, ezért könnyen meg lehet téveszteni nem csak az idősebb korosztályt, hanem még a fiatalokat is – mondta hírportálunknak dr. Szakács Attila projektvezető. – Tény, hogy a mai magyar lakosság jelentős hányadának pénzügyi ismeretei még mindig messze állnak attól a szinttől, hogy az elérhető pénzügyi termékekről megbízható döntéseket hozzanak meg. Általában jellemző, hogy a legalapvetőbb pénzügyi fogalmakkal sincsenek tisztában az érintettek.
A pénzügyi kultúrát fejlesztő interaktív képzési program konzultációin a leendő mentorok kiválasztása volt az elsődleges cél, akik képesek a megszerzett tudásukat hatékonyan továbbadni a pénzügyileg sérülékeny fogyasztóknak. Vagyis a szociálisan hátrányos helyzetűeknek, a közfoglalkoztatottaknak, a munkaerőpiacra frissen kikerülő fiatal felnőtteknek, vagy akár a nyugdíjasoknak.