2019.08.14. 13:56
A megállóban hagyta utasait a sofőr, elbocsátották
Megállás nélkül hajtott el a Zagyvarékasra tartó autóbusz a szolnoki Jubileum tér előtt, otthagyva az utasokat, akiknek közel háromnegyed órát kellett várniuk a következő járatra. Az esetet a KMKK Középkelet-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. soron kívül kivizsgálta, és megtette a szükséges intézkedéseket.
Forrás: Illusztrációfotó/Shutterstock
Már több mint harminc éve ingázik a megyeszékhely és a lakóhelye között egyik zagyvarékasi olvasónk. Ennyi idő alatt már több bosszantó dologgal is találkozott a buszokon, de mint mondta, a legutóbbi eset volt az utolsó csepp a pohárban. Azzal a panasszal fordult ugyanis hírportálunkhoz, hogy még júliusban nem állt meg a Jubileum téren a Zagyvarékasra tartó autóbusz, ami 15:35-kor indult a szolnoki autóbusz-állomásról.
– Négyen vártunk a megállóban. A busz jött, de el is ment. A sofőr, aki épp a mobilján telefonált, nem vette észre, hogy meg kell állnia – idézte fel olvasónk.
– Igaz, hogy a Tószegre tartó autóbusz épp bent állt a megállóban, de attól még meg kellett volna állnia. Amikor láttuk, hogy jön a buszunk, mi hátra is mentünk, hogy ha a sofőr beáll a másik jármű mögé, fel tudjunk szállni, de a busz vezetője otthagyott bennünket. Majdnem háromnegyed órát kellett várnunk a következő járatra... Kilenc órát dolgoztam le aznap, és arról álmodoztam, hogy végre hazaérek, ezért elég rosszul esett, hogy ezzel még várnom kellett. És ha ez télen történik, akkor a mínusz tíz fokban kell ott ácsorognunk? – tette fel a jogos kérdést olvasónk.
Megkerestük a KMKK Középkelet-magyarországi Közlekedési Központ Zrt.-t a problémával, és azt a választ kaptuk, hogy alapvető elvárás valamennyi munkatársukkal szemben a pontos, szabályok szerinti munkavégzés, valamint az utasorientált magatartás. Autóbusz-vezetőiknek kötelességük az adott járat kijelölt útvonalán, a menetrendnek megfelelően, előírás szerint közlekedni, és utascserére megállni a megállóhelyeken.
– A levelében leírt eset kapcsán utasunk írásos bejelentést is tett, melyet társaságunk soron kívül kivizsgált, és megtette a szükséges intézkedéseket. A történtekért ezúton is minden érintett elnézését kérjük! Autóbusz-vezetőnket a történtek kapcsán figyelmeztetésben részesítettük, nyomatékosan felhívtuk figyelmét a menetrendben meghirdetett megállóhelyekre vonatkozó megállási kötelezettségére, továbbá arra, hogy a KMKK Zrt. képviselőjeként lényeges munkaköri feladatát képezi a szolgáltatások színvonalas ellátása – állt a társaság válaszában.
Mint megtudtuk, olvasónk is kapott levelet a KMKK Zrt.-től, melyben megírták, hogy az említett autóbusz-vezetőt azóta már el is bocsátották a cégtől.
Aziránt is érdeklődtünk a társaságnál, hogy ha sokat késik vagy kimarad egy járat, mit tehetnek az utasok. A késésről lehet kérni igazolást levélben, e-mailben vagy személyesen a szolnoki autóbusz-állomáson. Az üzletszabályzat szerint pedig kártérítést is igényelhetnek az utasok, de csak abban az esetben, ha a kilencven percen belül nem érkezik másik autóbusz.
Olvasónknak egyszer már megtérítette a benzinköltségét a társaság, mert akkor valóban kimaradt a járat. Szerinte azonban a legtöbb vonalon – így a rékasin is – olyan sűrűn közlekednek a buszok, hogy nem kell várni kilencven percet a következőre.
Minden panaszt kivizsgál a vállalat
Olvasónknak azzal is gondja akadt, hogy nem tudott személyesen panaszt tenni az autóbusz-állomáson, mert késő délután már senkit nem talált bent. Így csak e-mailben tudta ezt megtenni – az ilyen megkeresésekre harminc napon belül reagálnak.
A társaság válasza szerint észrevételeket személyesen is lehet tenni minden autóbusz-állomás forgalmi irodájában, de a [email protected] e-mail-címre is küldhetünk levelet. A KMKK Zrt. azt kéri az utasoktól, hogy minden kifogásolható esetben forduljanak hozzájuk bizalommal. Minden beérkezett panaszt részletesen kivizsgálnak annak érdekében, hogy a tények alapos feltárásával az adott ügyet mindenki számára igazságosan és megnyugtatóan zárhassák le.