2019.05.22. 11:20
Improvizációs technikákkal oktatták a telefonos segítőket
Hazánkban is sokan fordulnak az ingyenesen hívható lelki elsősegély-telefonszolgálatok munkatársaihoz a különböző problémák, konfliktusok, nehéz életesemények, krízishelyzetek kapcsán.
Forrás: Shutterstock
Több mint egy évtizede minden év májusában telefonos napot szerveznek, melynek célja a hívásokat fogadó önkéntesek továbbképzése.
Az idei esemény megszervezését a szolnoki Bizalom Mentálhigiénés Egyesület vállalta a Lelki Elsősegély Telefonszolgálatok Szövetségével (LESZ) karöltve, a programnak pedig a rákóczifalvai Varsány Közösségi Ház adott otthont. A múlt pénteki rendezvényre szerte az országból érkeztek telefonos szakemberek.
Császiné Csáti Réka szolgálatvezető, a közösségi ház vezetője elárulta, már korábban is felmerült benne az a gondolat, hogy jó lenne olyan formában tanítani a telefonos ügyelőket, ahol nem a hagyományos módon megtartott előadásokat hallgatják, hanem tapasztalataikat egymással megosztva, csoportban dolgozzák fel azokat.
Ezt most sikerült is megvalósítani. A foglalkozásokon egy improvizációs színház, a Kaméleon Társulat szakemberekből (szociálpedagógus, addiktológiai konzultáns) álló tagjai vezetésével járták körül rendhagyó formában a segélyhívásokban leggyakrabban felbukkanó problémákat – gyászt, veszteséget, párkapcsolati gondokat, szenvedélybetegségeket.
A délután során pedig a résztvevők által felhozott, az említett problémákhoz kapcsolódó történeteket jelenítették meg a társulat tagjai, külön-külön szempontokat kiemelve, teljeskörűen megvilágítva az adott helyzetet.