2018.11.26. 19:38
Szinte senki sem használja az örményesi vasútállomás „rémliftjeit”
Nem mernek beszállni az örményesi vasútállomás liftjeibe a helyiek, korábban ugyanis akár órákra is beragadtak a felvonókba. Az örményesi „rémliftek” mély nyomot hagytak az utasokban, pedig a MÁV szerint, mióta átadták egy másik cégnek a karbantartási munkákat, sokat javult a helyzet.
A lift vagy nem működött, vagy beragadtak az utasok. A helyiek még most is félnek használni a felvonókat.
Fotó: Mészáros János
– Nem liftek kellettek volna ide, hanem inkább rámpa... – vélekedik az örményesi Róbert, aki állapota miatt nehezen mozog.
A vasútállomás meredek és hosszú lépcsőjén csak nagy küzdelmek árán képes közlekedni, mégis ezt használja inkább, nem véletlenül. Néhány éve a felvonók sorra ejtették foglyul az utasokat, volt köztük idős ember és kismama is.
– Kiszámíthatatlan. Hol működik, hol nem – mondja Gulyás Ferencné is, aki szerint nem csak Róbert, szinte senki sem kockáztatja azt, hogy beragadjon.
– Jelenleg jók a liftek az állomáson, egy volt rossz, de azt mondta a pénztáros, hogy hétfőn bejelentette, és kedden meg is csinálták – válaszolta kérdésünkre a szintén helyi Maduda Miklósné.
– Nem az a baj, hogy rossz a lift vagy sem, hanem az, hogy nem mer senki beszállni. Mindenki fél attól, hogy beragad, hiszen délután öt órától nincs az állomáson senki, a pénztár ugyanis onnantól bezár. Félnek, hogyha megtörténik, nincs segítség – teszi hozzá.
Az utasok felvetésével megkerestük a MÁV-ot. Válaszukban azt írják, mióta átadták a lifteket telepítő cég karbantartási és mentési megbízását egy másik társaságnak, azóta biztonságosabb a liftek üzemelése.
– Jelenleg még jótállási időszakban vannak a Budapest–Cegléd–Szolnok–Debrecen vonal felújításakor kiépített liftek, ezért a garanciális hibákat a vasúttársaság minden esetben jelzi a beruházó NIF Zrt. felé, és ők intézkednek a javításról. A nem garanciálisnak minősülő hibák esetén pedig bejelentést teszünk a megbízott karbantartócég felé.
– Fegyvernek–Örményes állomáson korábban, az utasfelvonók üzembe helyezésétől kezdve a karbantartási, illetve mentési szolgáltatást is, a lifteket telepítő cég végezte a munkát. 2018. második félévtől a vasúttársaság másik céget bízott meg a karbantartással, azóta nagymértékű javulás tapasztalható a liftek rendelkezésre állásának és üzembiztonságának tekintetében.
– Júliustól októberig mindössze egyszer volt meghibásodás, melyet a karbantartók egy órán belül kijavítottak – írja a MÁV.
Utánajárnak a problémának
A vasúttársaság szerint a liftekbe 24 órás segélyhívó rendszert telepítettek, riasztás esetén a járőrök maximum harminc perc alatt a helyszínre érkeznek. A MÁV azt írja, az új karbantartó cég megbízását követően matricákat helyeztek el a fülkén kívül és belül, amelyeken a hibabejelentő telefonszáma is található.
Bár kerestük a MÁV szerint kívül és belül megtalálható matricákat, a lifteken még mindig a régi, vagyis a NYÍRLIFT hibabejelentő száma szerepel. Az új telefonszám, vagyis a +36 30 647 6836, melyet a vasúttársaság nekünk küldött, nem található. Kerestük kérdésünkkel a liftek karbantartásával újonnan megbízott B+ N Referencia Zrt.- t, a cég azt ígérte, utánajár a problémának.