FEGYVERNEK/örményes

2018.11.26. 19:38

Szinte senki sem használja az örményesi vasútállomás „rémliftjeit”

Nem mernek beszállni az örményesi vasútállomás liftjeibe a helyiek, korábban ugyanis akár órákra is beragadtak a felvonókba. Az örményesi „rémliftek” mély nyomot hagytak az utasokban, pedig a MÁV szerint, mióta átadták egy másik cégnek a karbantartási munkákat, sokat javult a helyzet.

Molnár-Révész Erika

A lift vagy nem működött, vagy beragadtak az utasok. A helyiek még most is félnek használni a felvonókat.

Fotó: Mészáros János

– Nem liftek kellettek volna ide, hanem inkább rámpa... – vélekedik az örményesi Róbert, aki állapota miatt nehezen mozog.

A vasútállomás meredek és hosszú lépcsőjén csak nagy küzdelmek árán képes közlekedni, mégis ezt használja inkább, nem véletlenül. Néhány éve a felvonók sorra ejtették foglyul az utasokat, volt köztük idős ember és kismama is.

– Kiszámíthatatlan. Hol működik, hol nem – mondja Gulyás Ferencné is, aki szerint nem csak Róbert, szinte senki sem kockáztatja azt, hogy beragadjon.

– Jelenleg jók a liftek az állomáson, egy volt rossz, de azt mondta a pénztáros, hogy hétfőn bejelentette, és kedden meg is csinálták – válaszolta kérdésünkre a szintén helyi Maduda Miklósné.

– Nem az a baj, hogy rossz a lift vagy sem, hanem az, hogy nem mer senki beszállni. Mindenki fél attól, hogy beragad, hiszen délután öt órától nincs az állomáson senki, a pénztár ugyanis onnantól bezár. Félnek, hogyha megtörténik, nincs segítség – teszi hozzá.

Az utasok felvetésével megkerestük a MÁV-ot. Válaszukban azt írják, mióta átadták a lifteket telepítő cég karbantartási és mentési megbízását egy másik társaságnak, azóta biztonságosabb a liftek üzemelése.

– Jelenleg még jótállási időszakban vannak a Budapest–Cegléd–Szolnok–Debrecen vonal felújításakor kiépített liftek, ezért a garanciális hibákat a vasúttársaság minden esetben jelzi a beruházó NIF Zrt. felé, és ők intézkednek a javításról. A nem garanciálisnak minősülő hibák esetén pedig bejelentést teszünk a megbízott karbantartócég felé.

Fegyvernek–Örményes állomáson korábban, az utasfelvonók üzembe helyezésétől kezdve a karbantartási, illetve mentési szolgáltatást is, a lifteket telepítő cég végezte a munkát. 2018. második félévtől a vasúttársaság másik céget bízott meg a karbantartással, azóta nagymértékű javulás tapasztalható a liftek rendelkezésre állásának és üzembiztonságának tekintetében.

– Júliustól októberig mindössze egyszer volt meghibásodás, melyet a karbantartók egy órán belül kijavítottak – írja a MÁV.

Utánajárnak a problémának

A vasúttársaság szerint a liftekbe 24 órás segélyhívó rendszert telepítettek, riasztás esetén a járőrök maximum harminc perc alatt a helyszínre érkeznek. A MÁV azt írja, az új karbantartó cég megbízását követően matricákat helyeztek el a fülkén kívül és belül, amelyeken a hibabejelentő telefonszáma is található.

Bár kerestük a MÁV szerint kívül és belül megtalálható matricákat, a lifteken még mindig a régi, vagyis a NYÍRLIFT hibabejelentő száma szerepel. Az új telefonszám, vagyis a +36 30 647 6836, melyet a vasúttársaság nekünk küldött, nem található. Kerestük kérdésünkkel a liftek karbantartásával újonnan megbízott B+ N Referencia Zrt.- t, a cég azt ígérte, utánajár a problémának.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában