2018.07.20. 17:20
Nem biztos, hogy rossz előjel, ha nullás számlát kapunk
Nem rendszerhiba, hanem az egyes fogyasztóknál regisztrált túlfizetés okozza a nullás számlák készítését – tájékoztatta hírportálunkat a Tiszamenti Regionális Vízművek (TRV) Zrt., miután egy jászkiséri olvasónk érdeklődött szerkesztőségünkben.
Illusztrációfotó.
Forrás: Shutterstock
Egy jászkiséri olvasónk kereste meg szerkesztőségünket az ivóvízfogyasztás számlázásával kapcsolatban. Egyrészt az idős helybéli nem értette, hogy miként fordulhat elő, hogy több hónapon keresztül nullás számlát kap az ivóvíz-szolgáltatótól, amikor korábban kilenc-tízezer forintot fizetett hónapról hónapra.
– Attól tartottam, hogy valami hiba csúszott a számlázási rendszerbe, és egy idő után majd az elmaradt díjakat egyszerre kéri tőlem a szolgáltató – mondta olvasónk.
– A nyugdíjból nem tudnék kifizetni több hónapos díjat egy összegben.
Ráadásul kérdéseit jó ideig senkinek nem tudta feltenni, mert a TRV Zrt. ügyfélszolgálatát nem tudta elérni. Több mint egy hónapon keresztül naponta hat-nyolc alkalommal is tárcsázta az ügyfélszolgálatot.
Végül szerencsére sikerült egy ügyintézővel beszélnie, aki megnyugtató válaszokat adott. Mint kiderült, korábbi túlfizetését írták jóvá úgy, hogy egy ideig nullás számlát állítottak ki számára.
A szolgáltató érdeklődésünkre arról tájékoztatott, hogy évi két alkalommal (lakossági fogyasztók esetén márciusban és szeptemberben) végeznek vízmérő-leolvasást, és ez alapján készítik el az elszámoló számlát.
A köztes időszakban pedig a felhasználók által igényelt átalány, vagy diktált adatok alapján állítják ki a részszámlákat. Abban az esetben, ha a tényleges fogyasztás kisebb, mint a kiszámlázott átalánymennyiségek, túlfizetés keletkezik a felhasználó folyószámláján.
A túlfizetésből jóváírják az adott számla értékét, így keletkezik a nullás számla.
Az elmúlt időszakban elindult a TRV Zrt. háttérfolyamatainak és rendszereinek fejlesztése – tette hozzá a társaság. Az átállás miatt pedig a cég az utóbbi hónapokban elszámoló számlát készít minden felhasználó részére.
Az ügyfélszolgálatot is érintő változás célja, hogy egy gazdaságosan működő, a teljes vízszolgáltatási szektoron belül egységesen és gyorsan fejleszthető rendszert alakítsanak ki – tette hozzá a társaság.
Dolgoznak a megoldáson, de nyáron még lehet csúszás
A háttérfolyamatok fejlesztésének köszönhetően hosszú távon az ügyintézés egyszerűbbé és gyorsabbá válik – fogalmazott érdeklődésünkre a TRV Zrt. Ezért az ügyfelek is könnyebben kaphatnak majd választ kérdéseikre. Egyelőre azonban – várhatóan szeptember végéig – hosszabb ügyintézési idő várható az ügyfélszolgálati elérhetőségeken.
A társaság call center száma: 06 80/205-157. Elektronikus levélben az [email protected] címen tehetik fel kérdéseiket a fogyasztók, tájékozódhatnak a www.vizcenter.hu/TRV honlapon, illetve személyesen, az ügyfélszolgálati irodákban.