2018.06.09. 11:23
Új módszerrel kezdték tanítani a kicsiket a tiszabői suliban
Színes esernyő lóg a plafonról, a terem sarkából biztatóan mosolyog egy papírnapocska. A könyvespolcon nagy betűkkel „varázsszavak” állnak: „Szeretném”, „Sajnálom”. Mint egy óvodai szobában… csakhogy ez a tiszabői iskola első osztálya. Ide biztosan nem gyomorgörccsel mennek be reggelente a gyerekek.
Készülnek a legkisebbek pedagógusnapra, tánccal lepik meg a tanáraikat
Fotó: Mészáros János
– Jó napot kívánok! – udvarias köszönéssel fogad minket az 1. a osztály a tiszabői iskolában. A legkisebbek éppen pedagógusnapra készülnek, szívesen megmutatják, milyen táncot és éneket gyakoroltak eddig.
– Rózsaszín és piros pöttyök vannak benne! – mutatja fellépőszoknyáját Meliszka. A lányok izgatottan állják körbe a kikészített ruhákat.
Azt mondják, már nagyon várják, hogy végre felvehessék. Na, és a cipők! Feketék, kopogósak, csatosak, csillognak. Ahogyan a gyermekszemek is, ahogy nézik a szebbnél szebb lábbeliket.
– Van ugyan, akinek van saját cipője, akinek meg nincs, abban tudunk segíteni. Az iskola vásárolta ezeket, ahogyan a fellépőruhákat is. Még ki kell, hogy vasaljuk a szoknyákat és a nadrágokat… – sorolja a feladatokat Martonné Kovács Emma osztályfőnök.
A vidámságot tükröző berendezés és a sarokban található színes babzsákok nem véletlenek. Ebben az iskolában az elsősök valóban az alapokat tanulják meg először.
– Ebben a tanévben új első osztályos módszertannal indultunk el, ezzel az óvoda és iskola közötti átmenetet próbáljuk könnyíteni – mondja Kubicsek Judit, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Tiszabői Általános Iskola igazgatója.
– Pszichológusok segítségét is igénybe vesszük az előkészítő szakaszhoz. Így a gyerekeknek több hónapjuk van arra, hogy azt a készségfejlesztést, ami esetleg kisebb korban elmaradt, pótoljuk.
– Nagyon hasznos, mert általában a gyerekek az első osztály végére érik el az iskolaérettséget, az alapozás nagyon fontos. Három hónapig az elsőseink nem is kezdtek hozzá az írás- olvasáshoz, kizárólag készségfejlesztést tanulnak.
Sokat beszélgetnek, játszanak, mesét hallgatnak.
– Ezt az új módszertant próbáljuk végigvinni egészen a nyolcadikig, nyilván ennek sokára lesz meg az eredménye – vélekedik a szakember.
Hozzáteszi, nem csak az első osztályban, mindegyik évfolyamban törekszenek a különlegességre, rengeteg tematikus hetük van, vagyis egy adott témára építik fel a tananyagot és a programokat.
Van, aki gimnáziumba kerül
Igyekszünk visszaadni az értékét a nyolcosztályos bizonyítványnak, vagyis csak annak adjuk oda, aki azt valóban megérdemli – mondja a végzősökkel kapcsolatban Kubicsek Judit igazgató.
– Mindenkit felvettek középfokú intézménybe, most csak reménykedünk, hogy ott is maradnak. A segítség adott, hiszen ebben az évben működésbe lépett az úgynevezett mentorhálózat.
– Minden iskolában van egy mentor, aki nyomon követi a tiszabői gyerekek sorsát, és tartja a kapcsolatot a családdal.
– A tanulmányi eredmények mellett a hiányzást és a középiskolai viselkedést is számon tartja – teszi hozzá az intézmény vezetője.
Azt is elmondja, a jelenlegi harmincnyolc végzős között négy- öt gyermek gimnáziumba megy tovább, a többiek inkább szakmát tanulnak Törökszentmiklóson és Szolnokon.