2018.06.13. 07:00
Kiszámíthatatlan vízdíjakra panaszkodnak a fegyvernekiek
Nehézkes bediktálás, alul- vagy éppen túlszámlázás. Egyebek mellett ilyen észrevételekkel fordultak a fegyverneki lakosok a Tiszamenti Regionális Vízművek Zrt.-vel kapcsoltban szerkesztőségünkhöz. Utánajártunk, vajon mi lehet a problémák oka.
Problémás a vízóraleolvasás (Képünk csak illusztráció)
Forrás: Shutterstock
– Pénteken diktáltam volna be a vízmérők állását. Bejött a honlap, kiírta, hogy június huszonhetedikéig nem lehet számítógépen diktálni, viszont megtehetjük telefonon, e-mailben vagy személyesen. Felhívtam a telefonszámot, bepötyögtem, amit kellett, de a végén azt mondta a gépi hang, hogy nem érhetőek el a kollégáik.
– Azaz a diktálás nem sikerült. Ezután próbáltuk e-mailen elküldeni az óraállásokat. Leírtunk mindent, három válasz is visszajött, de egyiken sem az én adataim szerepeltek – meséli bosszúsan a fegyverneki Olajos György, aki ezután személyesen ment be a törökszentmiklósi ügyfélszolgálatra.
– A hatvankétezer forintos nyugdíjamból kétezer-négyszázat költöttem el az utazásra. Korrigáltak, mert rájöttünk, hogy mi a probléma. Két mérőórám van ugyanis, egy fő- és egy mellékóra a locsoláshoz.
– Kiderült, utóbbira valaki beírt hasból egy köbméterszámot – többet, mint kellett volna –, mert nekem a locsolási vízmérőm októbertől március közepéig el volt zárva, és nem tudtam diktálni – teszi hozzá.
– Engem néha az bosszant föl, hogy elvileg átalányt fizetünk, de azt mondják, hogy olyan már nincsen. Ettől függetlenül jönnek mindig rendszeresen leolvasni az órát, amikor itthon találnak. Ha nem, akkor valamit beírnak – ezt már a szintén fegyverneki Nagy Sándorné mondja.
– Előfordul, hogy hogy többet írnak be, máskor kevesebbet. Volt úgy, hogy fizettem egy minimális összeget, a következő hónapban pedig már húszezret – áll értetlenül a probléma előtt.
– Decemberben bementem Törökszentmiklósra az ügyfélszolgálati irodába, hogy nézzük meg, hogy állunk. Kiderült, több mint tizennyolcezer forintot kell fizetnem – meséli Tűhegyi László.
– Társaságunk több fejlesztéssel egyidejűleg a közelmúltban indította el háttérfolyamatainak és rendszereinek korszerűsítését – válaszolta kérdésünkre a Tiszamenti Regionális Vízművek Zrt.
Azt írják, éppen emiatt 2018 márciusában rendkívüli vízóra-leolvasást tartottak Fegyverneken.
– Az önkormányzattal kötött megállapodás szerint a településen évente kétszer, januárban és júliusban végeznek óraleolvasást munkatársaink, majd ennek megfelelően állítjuk ki az elszámoló számlákat.
Ha nem tudnak bejutni az ingatlanba, értesítőlapot és egy tájékoztatót hagynak arról, miként adhatja meg a felhasználó az óraállást. Ezt megtehetik telefonon, személyesen vagy elektronikusan.
Amennyiben nem érkezik be társaságunkhoz a kért adat, a korábbi fogyasztási szokásokat figyelembe véve, becsült adat alapján állítjuk ki a számlát. Ilyen esetekben az utolsó ismert óraállás alapján állapítják meg kollégáink a becsült értéket.
Az ebből adódóan előforduló esetleges túlfizetés összegét társaságunk minden esetben vagy megtéríti az ügyfélnek, vagy az összeget a következő számlán jóváírjuk – áll a közleményben.
Várják a helyiek észrevételeit
A TRV Zrt. szerint hozzájuk az utóbbi időben a leolvasásokkal kapcsolatban nem érkezett be több panasz, mint korábban. Ugyanakkor várják a lakosok észrevételeit, javaslatait a gördülékenyebb ügyfélkapcsolat érdekében.