2024.05.28. 07:31
Így segítették adatokkal Karácsony kampányát Bajnai Gordonék
A Magyar Nemzet cikkében ismerteti a Szuverenitásvédelmi Hivatal jelentésének részleteit, melyekből kiderül, hogy a DatAdat már a 2019-es főpolgármester-jelölti kampány során több mint hatmillió ember adatait kínálta fel Karácsonyéknak.
Bajnai Gordon volt miniszterelnök, a tanács elnöke az Együtt-PM országos politikai tanácsának ülésén a fővárosi Corner Rendezvényközpontban 2014. október 19-én
Forrás: MTI
Fotó: Szigetváry Zsolt
A marketinges szakmában ismert „buyer persona”, vagyis „vásárlói személy” fiktív profiljának kialakításához hasonló közösségimédia-elemzést is kínált a DatAdat cégcsoport Karácsony Gergely 2019-es önkormányzati kampányához – számol be róla a lap.
A Szuverenitásvédelmi Hivatal hétfőn közzétett dokumentumainak egyike a Nem aktivizálódott potenciális Karácsony Gergely-támogatók című „social data persona elemzés”. Ez a munka
Karácsony Gergely kampányának optimalizálását szolgálta az akkor még főpolgármester-jelölt iránt el nem kötelezett, de a közélet iránt érdeklődő, ellenzéki médiumokon aktív nem kormánypárti és nem szélsőséges célcsoport egyes szegmenseinek megszólítására.
Az elemzésbe bevont felhasználókat részben manuális úton, másrészt algoritmusokon és kulcsszavakon alapuló kereséssel választották ki, miután beazonosították a célközönségnek és az elemzési kérdéseknek megfelelő Facebook-aktivitásokat és felületeket.
A cég az elemzésében botrányosan előítéletes kategorizálást alkalmazott, amire a Szuverenitásvédelmi Hivatal is felhívta a figyelmet a múlt szerdán nyilvánosságra hozott jelentésében. Mint írta, a
DatAdat által a Karácsony-kampány számára felkínált szolgáltatás az emberi méltóságot sértő, előítéletes kategorizálást alkalmazott a választók csoportosítása során és a számukra eljuttatandó üzenetek meghatározásánál.
A Szuverenitásvédelmi Hivatal birtokába került és hétfőn közzétett másik dokumentum a felajánlott szolgáltatásokat tartalmazza. Ilyenek például a közösségimédia-felületek kezelése, informatikai szolgáltatások, tízezer botfeliratkozó, valamint tömeges e-mail-küldő és online petíciós rendszer üzemeltetésére. Mindez pedig lehetőséget teremtett dezinformációs kampányok lefolytatására – állapította meg a Szuverenitásvédelmi Hivatal.
A DatAdat ajánlatában 50 ezer adatbázisban szereplő személy kezelése, tömeges sms-küldési lehetőség, illetve állandó tanácsadó szolgáltatás is szerepelt.
Árakat is tartalmazott az ajánlat, a legnagyobb tétel az informatikai és ügyfélkezelés, tanácsadás, ami havonta 5600 euróba kerülhetett Karácsonyéknak.
A teljes cikk a részletekkel IDE kattintva olvasható.