2024.06.02. 10:00
A Stadler szolnoki üzeme Angliának gyárt metrókocsikat
A Stadler Egyesült Királyságba, Tyne and Wear megyébe Szolnokon készülő új metrószerelvények építésére és szállítására irányuló projektje fontos mérföldkőhöz érkezett, miután 46 egységből 23-at leszállított a svájci székhelyű vasútijármű-gyártó cég.
A Stadler-csoport hírportálunkhoz/lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint a tesztelés és az üzembe helyezés már javában zajlik, így ez egy rendkívül szimbolikus fordulópont, amely jól mutatja a csereprogram előrehaladását. A projekt sikerében a magyarországi munkavállalóknak is kiemelkedő szerepük van, hiszen a járművek kocsiszekrényei a Stadler szolnoki üzemében készülnek. A magyarországi üzem mára a vállalatcsoport legnagyobb kapacitású alumínium-kocsiszekrény-gyártó üzemévé vált, így a Stadler csúcstechnológiás járműveinek jelentős része magyar szakemberek magas szintű munkája mellett is készül.
A Stadler által a Nexus számára gyártott és szállított Tyne and Wear metrószerelvények fele már elkészült, és ezzel a flotta egy lépéssel közelebb került a forgalomba állításhoz. Az elkövetkező hónapokban további vonatok készülnek el, emellett a tesztelés a helyi hálózaton is folytatódik.
Az új vonatok biztonságosak, megbízhatóak és kényelmesek lesznek. A modern felszereltséghez tartoznak majd a töltőpontok, a légkondicionáló berendezések és minden ajtónál automatikus kimozdulólépcső lesz. Ez megkönnyíti a fel- és leszállást az utasok számára, különösen az üzemeltető ötvenezer kerekesszékes utasának, valamint a babakocsival, csomaggal vagy kerékpárral utazóknak.
Sárgában pompázó „zöld” járművek
A jármű könnyűszerkezetes kialakítása, a fékenergia visszanyerése és a nagy hatékonyságú vontatási átalakító technológia alkalmazása csökkenti az energiafogyasztást és támogatja a zéró CO2-kibocsátást. Az új vonatokat fedélzeti energiatároló rendszerekkel szerelik fel, hogy a jövőben a vonatok egy kibővített hálózaton is közlekedhessenek, ami még fenntarthatóbbá teszi őket.
Ezek a vonatok metrókocsik, amelyeket a gyakori megállásokkal és viszonylag rövid utazásokkal rendelkező nagyvárosi hálózatokra szabtak. A Nexus számára készült 46 metrókocsin kívül a Stadler 53 metrókocsit szállít a Liverpool City Region számára és 17-et a Glasgow Subway számára. Világszerte 840 darabot adott el.
A Tyne and Wear hálózaton a tesztelés tavaly kezdődött, ami egy szigorú, kimerítő folyamat. Több ezer biztonsági és teljesítménytesztet hajtanak végre annak érdekében, hogy a vonatok készen álljanak a szolgálatra, amely a tervezés minden aspektusára kiterjednek, az áramellátástól és a fékrendszerektől kezdve a digitális utastájékoztató táblákig, valamint a térfigyelő kamerákig.