2020.01.26. 20:00
Folytatódik a korszerű vasúti kocsik gyártása
Még tavaly nyáron készült el a MÁV-START első húsz, nemzetközi forgalomra tervezett új generációs intercitykocsija a szolnoki Vasúti Járműjavítási Telephelyen.
Folyamatosan dolgoznak a kocsikon a Vasúti Járműjavítási Telephelyen
Fotó: Mészáros János
Augusztus óta pedig a hetven belföldi forgalomra tervezett kocsi gyártása is folyamatosan zajlik.
– Három nemzetközi forgalomra gyártott IC+ kocsi december 15. óta a Budapest–Hamburg viszonylatban már közlekedik – válaszolta érdeklődésünkre a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága.
Közölték, a további, nemzetközi forgalomra legyártott kocsik engedélyeztetése folyamatban van. A gyártással kapcsolatban korábban arról számoltunk be, hogy a nemzetközi forgalomra szánt, légkondicionált kocsik közül tíz darab másodosztályú, termes, kétszáz kilométer/órás sebességre alkalmas. Tíz darab pedig akadálymentesített, többcélú teres, szintén kétszáz kilométer/órás sebességgel közlekedhet.
A több célra felosztott belterű kocsikban a laptopok és mobileszközök működéséhez szükséges energiát kétszázharminc voltos és USB-s csatlakozóaljzatok biztosítják, a kikapcsolódást vagy a munkavégzést vezeték nélküli internet segíti. Augusztusban kezdődött meg további hetven, belföldi forgalomra tervezett IC+ összeszerelése. A belföldi forgalmú flotta harmincöt többcélú és harmincöt első és prémium osztályú járműből áll.
– Ezek közül eddig tizennyolc többcélú teres jármű kocsiszekrénye készült el – jelentette a minap a társaság. Megtudtuk, a hetven kocsi közül az első három többcélú járművel 2020 februárjában a Bakony IC-ben és a Göcsej IC-ben találkozhatnak az utasok. A hetvenes szériából az utolsó jármű 2020 nyarán állhat forgalomba.