2023.03.15. 11:25
Az autóverseny kikapcsolja a hétköznapi mókuskerékből a martfűi pilótát
A martfűi ralis úgy fogalmazott, a rajtvonalnál benzingőzös adrenalinbomba járja át a testét. Az autóját némi segítséggel maga alakította át, a megméretésekre is önerőből utazik.
Képünkön Molnár Sándor
Molnár Sándor már gyerekkorában kedvelte az autókat és a versenyzést, először egy Trabantot vásárolt, az életérzés egyből magával ragadta. A gépcsodát a mai napig őrzi.
Bár volt motorom, de gyorsan kiderült, hogy jobban vonz a négy kerék, mint a kettő – mondta mosolyogva Sándor, aki a kétezres évek elején állt először rajtvonalhoz.
– Akkoriban szlalomokat, kisebb versenyeket szerveztek, nem egyszer jártunk poros, murvás területen. Mindegyik kihívás volt, igazi izgalom – mesélte.
Sándor családot alapított, így tizenöt évre felhagyott a versenyzéssel.
– A cimboráimmal tartottam a kapcsolatot, tavalyelőtt Kunmadarasra hívtak el, el is mentem kétszer, de azt mondtam harmadjára csak úgy, ha én is autóban ülök. Azon az egy napon, amikor a verseny van, akkor csak az autó, a pálya és én létezünk, teljesen kikapcsolok, miközben a testemet a benzingőzös adrenalinbomba járja át – fogalmazott hobbijáról.
Vásárolt is egy Ford Probe típusú autót, két és feles V6-os motorral, aztán később kiderült, hogy a nagy köbcenti miatt mégsem tűnt jó választásnak, most egy kisebb gépcsodát csinosít.
– Amikor megvettem a mostani autót az volt az első, hogy a bukócsövet beszereltettem, mert bár nem kötelező, mindenképpen fontos, óhatatlan, hogy előfordulnak balesetek és ez sokat véd – mondta.
A versenyző szerint az egyik legolcsóbb tuning a könnyítés, így ő maga is mindent kipakolt az autóból, ami nem szükséges, hogy kisebb legyen a súly, ráadásul a távokat is egyedül teljesíti.
A szállítástól kezdve a beállásig mindent egyedül csinálok, sokszor jó lenne egy mitfahrer. Már csak azért is, mert a pályabejárás során a nyolc kilométert nem tudom megjegyezni, navigátorral rövidíthetőek például a féktávok
– sorolta az előnyöket.
Még jelenleg is ismerkedik az autójával, alig néhány versenyen vannak túl.
– Eredetileg sárga fekete szériaautó volt, apránként vásároltam meg mindent, ami ahhoz kellett, hogy rajtvonalhoz álljak – tette hozzá.
Mivel hobbija igen költséges, egy hétvége több tízezer forint, így leginkább közeli helyszíneket választ, havonta megméreti magát.
– A családom támogat, akadnak segítőim is, de jól jönnének szponzorok. Szívesen vállalok bemutatókat, próbaköröket is akár – emelte ki.
A legjobb formáját kell mutatni
A versenyeken három kör alatt kell megmutatni a legjobb formát.
– Vannak külön pályarajzok minden hétvégére. Általában egy kör nyolc-tíz kilométer, háromszor megyünk végig a két legjobb kerül a kalapba – magyarázta Molnár Sándor, aki kategóriájában rendre a dobogón végez.
Elmondása szerint a motor folyamatosan alacsony fordulaton dolgozik a sok a gyorsítás és lassítás miatt, a hosszú egyenesek viszont egészen mást kívánnak, ezért is igazán változatos ez a technikai sport.