2018.08.25. 12:04
Felújítják és háromsávossá bővítik az M1-es autópályát
A kormány szeptembertől egy 43 kilométeres szakaszon teljesen felújítja, majd 2021-től három sávossá bővíti az M1-es autópályát – mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter.
Cegléd, 2018. július 16. Aszfaltburkolatot terítenek le az épülõ M4 gyorsforgalmi út Cegléd és Abony közötti szakaszán, Cegléd közelében 2018. július 16-án. A 17,6 kilométeres szakasz a tervek szerint 2019 negyedik negyedévében készül el. Az út és kapcsolódó létesítményei 26,311 milliárd forint hazai forrásból, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztõ Zrt. beruházásában valósul meg. MTI Fotó: Mészáros János
Forrás: MTI Fotó
Fotó: Mészáros János
A tárcavezető az Origó hírportálnak nyilatkozva elmondta, az M1-es Magyarország legterheltebb autópályája, hiszen az országon átmenő forgalom az osztrák határ és Budapest között lényegében ezen az egyetlen úton bonyolódik le, tervezésekor pedig nem számítottak ennyi, az Európai Unióba tartó járműre. „Most már a tűréshatáron van a forgalom, lényegesen több járművet már nem tudunk fogadni rajta” – fogalmazott.
Palkovics László kiemelte, a 43 kilométeres felújításon nem a kátyúkat javítják vagy a lyukakat foltozzák, hanem teljes felújítást végeznek. Erre a kormány mintegy 25 milliárd forintot fordít, a munkálatok várhatóan már szeptemberben elkezdődnek és a tervek szerint 2019 végére fejeződnek be – fejtette ki.
A miniszter közölte, az M1-es autópálya háromsávossá bővítése 2021-ben kezdődhet meg, a felújítási és bővítési munkálatok idejére pedig akciótervet dolgoztak ki a forgalom könnyítésére.
Az interjúból kiderült, a kormány egyelőre nem tervezi harmadik sáv építését az M7-es autópálya Balaton felé vezető szakaszán, ugyanis tapasztalatuk szerint az erre haladó forgalom időben jobban eloszlik, mint a főváros felé vezető. Palkovics László emlékeztetett ugyanakkor, hogy az M7-es autópálya forgalmának könnyítésére új csomópont épül, amelynek segítségével a Balatonfűzfő felé tartók közvetlenül fel tudnak majd hajtani a 710-es főútra.
Palkovics László beszélt arról is, hogy lesz megfelelő számú jó szakember a régióban, mire a BMW új debreceni gyára megkezdi a termelést, és a gyár működéséhez szükséges közlekedés is biztosított lesz. Példaként említette, hogy Debrecenben már most több mérnököt képeznek, mint a győri Széchenyi István Egyetemen, a gyár 50-100 kilométeres vonzáskörzetében pedig a munkába járást könnyítően összehangolják a MÁV és a Volán menetrendjét, javítják az utak állapotát.
A miniszter közölte még: Magyarországon jelenleg 6000-6500 elektromos vagy plug-in hibridautó van forgalomban, amelyek rövid időn belül már 600 töltőállomást vehetnek igénybe, a kabinet pedig akár 21 százalék, de maximum másfél millió forint támogatást nyújt az elektromos autók vásárlásához.
Borítóképünk illusztráció
MTI Fotó: Mészáros János