2024.09.09. 06:00
Megnyílt a világ első tanár nélkül, mesterséges intelligenciával oktató tanterme
Egy londoni magániskola nyitotta meg az Egyesült Királyság első osztálytermét, amelyben mesterséges intelligencia tanít ember helyett.
Képünk illusztráció
Forrás: Shutterstock
Fotó: Alexander Limbach
A tanintézmény vezetése szerint az MI technológia lehetővé teszi a precíz, testre szabott tanulást, míg kritikusai azzal érvelnek, hogy a mesterséges intelligencia tanítása „lelketlen, sivár jövőhöz” vezet.
A David Game College-ban szeptemberben indult az új, tanár nélküli képzés húsz érettségiző hallgató számára, fizetős rendszerben.
A diákok több mesterséges intelligencia platformot használva tanulnak számítógépeken és VR, azaz virtuális valóság fejhallgatókkal.
Az MI először is megállapítja, hogy a tanuló miben jeleskedik és miben van szüksége további segítségre: ehhez igazítja a tanévben az óraterveket.
A nehezebb témák oktatását a félév végére teszik, a könnyebben elsajátíthatókkal azonnal foglalkoznak: minden diák személyre szabott óratervet kap.
Sok kiváló tanárunk van, de mindannyian esendőek vagyunk
– fogalmazott John Dalton, az iskola társigazgatója a Sky News angol televíziós hírcsatornának.
„Úgy gondolom, hogy nagyon nehéz emberi oktatónak elérni a mesterséges intelligencia tárgyilagos pontosságát, valamint a folyamatos értékelés képességét. Végső soron, ha valóban tudni akarjuk, hogy egy gyerek miért nem tanul, az AI-rendszerek ezt hatékonyabban tudják meghatározni.”
„Egy tanár nem igazán ismeri a hibáidat, mert nagyon sok diákja van – mondta a kamerának Joseph, a David Game College érettségiző hallgatója. – Míg tehát egy ember nem ismeri fel a hibáidat, az MI azonnal érzékeli, mik a gyengeségeid, és pontosan azokat segít javítani.”
Olyan tantárgyakat is tanítanak majd a mesterséges intelligenciával, mint például a művészet és a szexuális nevelés.
Alexander Vansittart latintanár SNI-s tanulókkal foglalkozott. (A sajátos nevelési igény, az SNI gyűjtőfogalom, amely többletjogokat biztosít a különleges bánásmódot igénylő gyermekeknek, tanulóknak. A sajátos nevelési igény kategóriái: mozgásszervi, érzékszervi, értelmi vagy beszédfogyatékossággal élő vagy halmozottan sérült.) Vansittart azért csatlakozott az iskolához, hogy úgynevezett tanulási edző legyen.
„Nagyon izgatott vagyok, hogy ez a megoldás mit jelenthet a fiataloknak, hogyan segíthet nekik megváltoztatni az életüket. Ezért jelentkeztem erre az állásra” – mondta a riportban.
Sokakban azonban ellentmondásos érzelmeket vált ki az elképzelés, hogy a gyerekek oktatását a mesterséges intelligencia kezébe adják. Chris McGovern nyugalmazott igazgató, a kormány szakpolitikai részlegének korábbi tanácsadója például nehezményezi ezt a megoldást. Ő a Campaign for Real Education vezetője, és azt mondja, bár a mesterséges intelligencia szerepet kaphat az osztályteremben, de a tanár nélküli oktatást túlzásnak tartja.
Digitália
- Miért kerül annyira kevés pénzbe Indiának a Hold és a Mars elérése?
- Sikeres a tinédzserkorban elvégzett testsúlycsökkentő műtét
- Talán egy polc mélyén nálunk is rejtőzik egy több százezret érő régi játékkonzol?
- Magyarul is beszélő, valódi robotkutyával találkozhatunk az ingyenes hazai eseményen
- Az otthoni rehabilitációt segíti a mesterséges intelligenciával működő hazai fejlesztés