Beépített védelem

2020.09.16. 06:00

Nagyon profi reklámblokkolót hoz a Google még a hónapban

Nem csak úgy általában védi az internetezőt az újítás, hanem a túl nagy méretű, erőforrást zabáló hirdetéseket lövi ki.

Forrás: Shutterstock

A túlméretezett reklámok nem csak a böngésző működését lassítják, hanem gyorsabban merítik az eszközök akkumulátorát és jelentős mennyiségű adatkeretet emészthetnek fel. Habár az összes online hirdetés csupán 0,3%-áról van szó,

ezek a reklámok felelnek az online hirdetések által felhasznált teljes sávszélesség 26, a processzorhasználat 28%-áért.

A Chrome böngészőben szeptemberben megjelenő Heavy Ad Intervent reklámblokkoló funkció célja a rendszer-erőforrásokat aránytalanul nagy mértékben felemésztő hirdetések automatikus blokkolása, amely a tervek szerint gyorsabb böngészőt eredményez majd – írja a Nemzeti Kibervédelmi Intézet a Bleeping Computer nyomán.

A rendszer számos kritérium alapján

azonosítja a „nehéz súlyú” reklámokat, s ezeket egy idő után automatikusan blokkolja, kivéve, ha a felhasználó rájuk kattint.

Olyan esetekben lövi ki a hirdetést, ha például az 4 megabájtnál nagyobb hálózati sávszélességet emészt fel.

Az erőforrás-igényes hirdetések tönkreteszik a felhasználók böngészési élményét azáltal, hogy weboldalak betöltése lelassul, s használatuk indokolatlanul energiapazarló lehet.

Ezen az oldalon a webmesterek próbára tehetik a jelenlegi honlapokat.

Borítóképünk illusztráció

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!