2024.06.18. 11:30
Felelősségteljes irodai állást keresel Ózdon és környékén? Helyezkedj el irodavezetőként vagy irodavezető-helyettesként!
Egy iroda mindennapi működésének biztosítása kihívást jelentő feladat. Ezen felelősség jelentős mértékben az irodavezetőt és helyettesét terheli, akiken kitüntetett szerepük van abban, hogy az irodai folyamatok gördülékenyek legyenek a mindennapok során. Mutatjuk, pontosan milyen feladatokat is takar mindez, illetve milyen lehetőségek adódhatnak Ózdon és környékén!
Forrás: Freepik.com
Milyen feladatokat lát el egy irodavezető és helyettese?
Egy irodavezető munkája rendkívül sokrétű és változatos. Konkrét feladatait ugyan jelentős mértékben meghatározza az adott vállalat mérete, ettől függetlenül bizonyos tevékenységek valamennyi esetben felmerülnek. Ilyen például a napi irodai teendők vagy akár a meetingek összehangolása, illetve az általános irodai rend fenntartása. Utóbbi magában foglalja az irodai fogyóeszközök utánpótlását, valamint a berendezések esetleges meghibásodásának javíttatását is.
A munkakörnek továbbá megkerülhetetlen része a kapcsolattartás. Az irodavezetőnek jellemzően külsős partnerekkel, belsős munkatársakkal és a vezetőséggel/tulajdonossal egyaránt kommunikálnia kell, így biztosítva a vállalaton belüli hatékony információáramlást. Ennek kapcsán feladata lehet különböző meetingek és találkozók megszervezése is, amelyek alkalmával gondoskodnia kell a megfelelő helyszín (pl. meeting-szoba) és eszközök elérhetőségéről, rendelkezésre állásáról.
Munkájának része mindemellett az adminisztráció, valamint a személyzeti ügyekben való tevékeny szerepvállalás is. Az adminisztráció alatt főként az általános dokumentációs feladatokat és a különböző vállalati adatbázisok frissítését és karbantartását értjük. A személyzetis felelősségek pedig több dologra is kiterjedhetnek, kezdve az alkalmazottak motiválástól, a teljesítményértékelésen keresztül, egészen az új emberek toborzásáig.
Összességében tehát rendkívül mozgalmas mindennapjai vannak egy irodavezetőnek, ugyanakkor jelentős terhektől szabadíthatja őt meg egy jól felkészült helyettes. Neki a feladatai több tekintetben is átfedést mutatnak az irodavezető teendőivel, annyi különbséggel, hogy gyakran sokkal inkább el kell mélyülnie a napi kisebb ügyintézői teendőkben. Alapvető felelőssége tehát, hogy az irodavezető amolyan jobbkezeként funkcionáljon.
Potenciális elhelyezkedési lehetőségek Ózdon és környékén
Irodavezetői, irodavezető-helyettesi és egyéb hasonló felelősségteljes irodai munkákat Ózdon vagy a környékbeli városokban és településeken is adódhat lehetőség betölteni. Érdemes lehet ehhez figyelemmel kísérni a régió álláspiacára fókuszáló OzdAllas.hu weboldalát, ahol a közelmúltban többek között az említett irodavezető-helyettes pozíció elérhetőségére is volt precedens: https://ozdallas.hu/allasok/adminisztracio-irodai-munka.
Egy ilyen típusú állás kapcsán persze több követelménnyel is számolni kell, ugyanakkor ezek korántsem teljesíthetetlenek. Jellemzően alapvető követelmény a felsőfokú végzettség megléte, amelynek gazdasági kötődése szintén elvárás lehet. A tapasztalat tekintetében változó a helyzet: egy irodavezetői álláshoz általában legalább 5 éves vezetői múlt szükséges, azonban a helyettesi munkakör kapcsán kevesebb is elég lehet.
Ezenkívül mindkét munkakör megkerülhetetlen követelménye szokott lenni a haladó MS Office ismeret, illetve a tárgyalóképes (leggyakrabban angol) nyelvtudás is. A személyes kvalitások esetében pedig a szervezettség, talpraesettség, problémamegoldó készség és természetesen a vezetői szemlélet bír kiemelt fontossággal.