2023.06.29. 23:00
Az EKEIDR rendszer megvalósítása a fővárosi és vármegyei kormányhivatalokban IV.
Megtörtént a Szakrendszer Iratkezelői Szolgáltatás Interfész (SZISZI) fejlesztése a projektben kiváltandó iratkezelési szoftverekhez integrált szakrendszerek EKEIDR integrációjának minél egyszerűbb megvalósítása érdekében.
Csökken a hatósági ügyintézési idő és költség, erősödnek az intézményközi kommunikációs csatornák
A Fővárosi és Vármegyei Kormányhivatalok informatikai funkcionális rendszerei sorban egységesítésre kerültek, amelyel együtt járt az elektronikus közigazgatás alapjainak letétele is. Ebben a fejlesztési időszakban elkezdődött, de nem fejeződött be például a szigetszerű ügyiratkezelési rendszerek kiváltása, illetve az ügyek elektronikus kezelésének ügyfél- és ügyintéző oldali hatékonyabbá tétele űrlap technológiával és úgynevezett munkafolyamat támogatással. A megvalósított fejlesztések hasznosulása érdekében fontossá vált, hogy a fejlesztések, illetve azok kiterjesztése tovább tudjon folytatódni, ezzel elősegítve az e-ügyintézés még szélesebb körben történő elterjedését a Kormányhivatali ügyintézés tekintetében.
A projekt feladata volt az egységesített, konszolidált iratkezelési szoftver bevezetése, hogy kezelni lehessen a korábbi hiányosságokat. A vármegyei kormányhivatalok szervezeti egységeinek meghatározó többsége a korábban használt különböző, többségében szigetszerűen, egymással nem integrált módon működő, és alapvetően a papír alapú iratkezelési és ügyintézési folyamatokat támogató iratkezelési szoftverek helyett egységesen az EKEIDR rendszert használhatja, és a korábbi papír alapú iratkezelési folyamatok helyett egységes elektronikus iratkezelési folyamatokat tud működtetni.
A vármegyei kormányhivatalok szakrendszerei és az EKEIDR rendszer között kiépített interfészek segítségével az iratkezelési lépések egy része automatizálhatóvá vált, és ezzel kiküszöbölhetők az ügyintézés során eddig párhuzamosan ellátandó feladatok.