2017.12.27. 10:30
Szerb Péter és csapata megvédte az off-road bajnoki címét
Nem ritka, hogy az autó a tetején landol, vagy az oldalára borul. Az off-road versenyzők a legnagyobb nyugalommal oldják meg az ilyen, a hétköznapi ember számára extrémnek tűnő helyzeteket. Közülük az idén is esélyesként állt rajthoz, és – ahogy az elmúlt három évben – végül most is a dobogó legfelső fokára állhatott fel a tiszafüredi Szerb Péter.
A tiszafüredi pilóta, Szerb Péter terepjárójával egyetemben sok leküzdhetetlennek tűnő akadályon is túljutott
Forrás: Beküldött fotó
Egy nem mindennapi sportágban jeleskedik a füredi fiatal. Az off-roadról van szó, ami a terepjáró autók ügyességi versenye, magyar nevén így ismerjük az autósport ezt a műfaját.
Sáros, poros, domboktól és völgyektől, árkoktól tarkított terepen versenyeznek, nem a kényelmi szempontok alapján épített és átalakított autókkal. Hazánkban kevesen űzik ezt a sportágat, de a legjobbakat az Észak Trophy nevű bajnokság tömöríti, ahol négy éve nem talál legyőzőre Szerb Péter.
– Ami a címvédést illeti, ez az évad volt eddig a legkomolyabb kihívás – mondta a négyszeres bajnok Péter, aki évek óta kiváló és összeszokott párost alkot navigátorával, Kovács Gergellyel.
– Bár hét futam volt betervezve, engedélyeztetési gondok miatt ebből kettő elmaradt. Az öt futam elsőre rövidnek tűnik, számunkra így is egy hullámvasúthoz hasonlított az idény.
– Címvédőhöz méltóan rögtön sikerült behúznunk az első futamot, Dédestapolcsányban a dobogó legfelső fokára állhattunk fel. A feketeleves csak ezután következett számunkra.
– Béren műszaki hiba miatt kényszerültünk idő előtt abbahagyni a versenyt, míg a harmadik futamon sofőr és navigátor egyaránt hibázott, a hatodik hely lett a vége.
Tudták, valahogy össze kell szedni magukat, mert három futam után nem úgy álltak, hogy annak címvédés legyen a vége. A folytatás szerencsére jól sikerült, a negyedik futam megnyerése ismét kinyitotta számukra az ajtót: a bajnoki cím sorsa így az utolsó helyszínen, Karancskeszin dőlt el.
– Nagyon szoros meccs volt, a futam előtt még négyen voltunk esélyesek a dobogó legfelső fokára, annyira minimális volt a pontkülönbség – folytatta Péter.
– Végül sikerült megvédeni a címünket, ez volt az eddigi legnehezebb idényem.
Bár az első bajnoki cím a legkedvesebb számára, az idei eredményre a legbüszkébb. Érdekességként tudtuk meg, hogy az egyik idei versenyen barátnője, Molnár Anett ült mellé, mint navigátor.
Az Észak Trohpy bajnokságon kívül, idén részt vesznek még néhány kisebb megméretésen, a közelmúltban a Szolnok megyei Csataszögön álltak rajthoz, emellett egy dunántúli futam várt még a lelkes csapatra. A jól megérdemelt téli pihenő után, tavasszal már a következő versenyszezonban áll rajthoz Szerb Péter és csapata.
A járhatatlan út sem lehet akadály
Szerb Péter 2008-ban kezdett versenyezni, akkor még a normál kategóriában álltak rajthoz. Négy éven keresztül versenyzett egy Mitsubishi Pajeróval, mígnem sikerült szert tennie egy Toyota Land Cruiser típusú autóra.
Ez utóbbi aztán jelentős átalakításon ment át, a jelenlegi terepjáró lényegében abból lett kialakítva. Az ilyen munka ugyanakkor komoly tudást és felkészültséget igényel, régi jó barátja, Juhász Norbert építette az autót, de a kisebb javításokat már saját maguk végzik rajta.
Egy régi teherautó mechanikus csörlője is be lett építve, mely nagy segítséget nyújt a járhatatlan terepen. Ahogy Peti mondta: ahova nem tud felmenni az autónk, oda felhúzzuk.
Ujvári László