2018.07.14. 11:30
Zsófi és Attila is ropta a monumentális rockopera ősbemutatóján
Erdőfi Virág Zsófia és Juhász Attila, a szolnoki Cuháré Néptáncegyüttes két tagja is aktív közreműködője volt a Trianon című rockoperának. Két nap alatt közel tizenhatezren látták a nagyszabású produkciót.
Erdőfi Virág Zsófia és Juhász Attila, a Cuháré két tagja is szerepelt a Trianon című rockoperában a Hősök terén
Forrás: Beküldött fotó
Koltay Gábort nem kell különösebben bemutatni. A számos monumentális színpadi előadást, játék-, tévé- és dokumentumfilmet rendező színházi ember legújabb kiállása a nagyközönség elé a Trianon című rockopera.
A június 22-én és 23-án (ős)bemutatott zenés darabot az ország legszebb szabadtéri színpadán, a budapesti Hősök terén láthatta a nagyérdemű, előadásonként mintegy nyolc-nyolcezer néző.
A két évvel ezelőtt ugyanezen a helyszínen bemutatott, Itt élned, halnod kell című zenés történelmi játék alkotógárdája ezúttal is jelentőset és maradandót hozott létre.
A legújabb, nagyszabású történelmi zenemű négyszáz főt(!) meghaladó szereplőgárdájába nem csupán már jól ismert és elismert muzsikus- és színművész„nevek” – mint Varga Miklós, Ruttkay Laura, Benkő Péter, Laklóth Aladár, Szentgyörgyváry Laura, Makrai Pál, Palcsó Tamás, Fehér Nóra, Kalapács József, Varga Klári vagy Rudán Joe – kaptak helyet, hanem a táncosok között szolnoki és törökszentmiklósi fellépők is.
A szolnoki Cuháré Néptáncegyüttes két tagját értük el, ők meséltek az élményeikről.
– Nagy köszönettel tartozunk Doktor Lászlónak, az idén a Magyar Arany Érdemkereszt polgári tagozata kitüntetést kapott néptáncoktatónak, a makói Forgatós Táncegyüttes művészeti vezetőjének, aki a feleségével, Doktor-Bagaméri Andreával együtt a rockopera koreográfusa – kezdte a beszélgetést Juhász Attila.
A harmincéves szolnoki táncos elmondta, hogy táncospárjával, a 16 esztendős Erdőfi Virág Zsófiával kapták a művész házaspártól azt a szerencsés megkeresést, aminek nem tudtak nemet mondani.
– Igaz, jó pár év elteltével, de mindketten a Szandaszőlősi Általános Iskolába jártunk. Már gyermekként elkezdtünk néptáncolni, így aztán a vérünkben is benne van e mozgásfajta. Kellett is a „Trianon”-ban ez a belső erő, hiszen a kétórás előadás alatt talán, ha tizenöt percet nem voltunk színpadon – jelzi Attila, hogy Zsófival is nagy munkát végeztek a darab sikeréért.
– Doktorék Törökszentmiklóson tartottak két-három próbát, ahová a táncosok sokaságát elhívták, majd a fővárosban, a Hősök terén felállított színpadon június 18-tól egészen a második előadásig, 23-ig, naponta gyakorolt az össztársulat reggel kilenc órától egészen éjszaka tizenegyig.
– A visszajelzésekből azt érezzük, hogy nagysikerű lett a mű. Arról is van tudomásunk, hogy idehaza szerveznek még több előadást, és a határon túli területekre is elviszik a rockoperát. Ha ez így lesz, akkor mi, Zsófival szívesen részt veszünk minden egyes produkcióban – hangsúlyozta Attila.
Koltay Gábort is sikerült megszólaltatnunk a rockopera kapcsán:
– A darabot az általam összegyűjtött személyes visszaemlékezések köré építettem. A zenét öcsém, Koltay Gergely, valamint a Kormorán együttes jegyzi. A „Trianon” azt mutatja be, hogy az emberek miként próbáltak meg alkalmazkodni a történtekhez. A rockopera a névtelen emberekre koncentrál, ezáltal sokkal személyesebb és összefüggőbb, mint az „Itt élned, halnod kell” rockmusical volt – magyarázta legújabb művének értelmezését a rendező.
Rekordszámú szereplő lépett fel
A Trianon rockoperában tizenöt énekes, húsz színész, kétszáz táncos, száz statiszta, harminc lovas és negyven artista működött közre. Nagyon komoly díszletrendszer épült a Hősök téri Hét vezér szoborcsoport elé, két nagy színpaddal. Két óriási ledfalat építettek be a monumentális díszletbe.
A térrel szemben felállítottak egy jelentős méretű lelátót,
oldalt pedig további kettőt, a múzeumok elé. A szolnoki néptáncospár szinte végig a színpadon volt, így nagy részük van a sikerben.