Probléma

2022.01.14. 13:55

Áramkimaradások bosszantják az abonyi lakosokat

Gyakran előforduló jelenség Abonyban, hogy áramkimaradásokkal szembesülnek a lakók. Legutóbb kedden történt meg, hogy a város szinte egész területét érintette üzemzavar. A visszatérő problémára a lakosság mellett az önkormányzat is mihamarabbi megoldást vár.

Hartai Gergely

Forrás: Illusztráció/Shutterstock

A Piszke utcában él Zsolnai Bianka, aki bosszantónak tartja a helyi áramszüneteket

– Nem folyamatos a bejövő áram, sokszor megy el rövidebb időre a villany. Gyakran előfordul, hogy csak pislákolnak a lámpák, s hol halványabbak, hol erősebbek a fények – vázolta a kialakult helyzetet a település zártkertes részén lakó fiatal hölgy, aki arról is beszámolt, hogy kedd este negyed kilenc körül sétált haza, amikor a környéken leállt a közvilágítás. 

A váratlan eseményről értesítette is a szolgáltatót, akik végül orvosolták a hibát

– A lakásomban egy klíma üzemel, amelynek működését sajnos nagyban befolyásolják a kimaradások. Rendre be kell programozom a készüléket, melyet a megvásárlása óta nem tudok folyamatosan működtetni. Ha ugyanis nem kap áramot, elszáll a teljes programja. A néhány másodperces szünetek miatt állandóan újra kell programozni a berendezést – folytatta Bianka.

– A Piszke utcában nagyjából november óta szembesülök ilyen esetekkel. Én azonban csak egy éve élek itt. A környékbeliekkel történő beszélgetésekből viszont úgy tudom, az áramszünetek már több éve problémát jelentenek errefelé – tette hozzá az utcabeli.

Szerdán a Kiss Ernő utca egyik lakója jelezte hírportálunknak, hogy családi házukban ismét üzemzavar történt. Kedden este egymás után kétszer is kihunytak nála a fények. 

A visszatérő áramellátási gondok miatt korábban a szolgáltatót is megkeresték.

Kedd óta a Kapisztrán utcából és a Szolnoki útról egyaránt jelentettek az említettekhez hasonló eseteket.

A gyakori áramellátási zavarok miatt a szolgáltatót és az önkormányzatot is felkerestük. Lőrinczy Veronika városházi sajtóreferens arról tájékoztatott, hogy az önkormányzat ezúttal is és korábban is megkereste már a problémával az áramszolgáltatót.

– Kedden este Abonyban sorozatos feszültségingadozást tapasztalhattak a lakók, melynek következtében, tudomásunk szerint, több háztartási gép is tönkrement. Olyan volt, mintha a háztartásokban „diszkófények” lettek volna. Ezután egy másodperces áramszünet következett, gyorsan visszajött az áram. Pár perc elteltével ismét áramszünet jött, ekkor azonban az több percig tartott. 

A probléma Abony szinte teljes területét érintette. 

– A lakosság folyamatosan jelentette a hibát a közszolgáltató felé, akik azt a tájékoztatást adták nekik, hogy „középszintű” hiba van, melyet javítanak majd – fogalmazott a referens.

Lőrinczy Veronika kiemelte, tudomása szerint több százan telefonáltak az áramszolgáltatónak, ő maga is száz feletti jelzést kapott.

Az üzemzavar okaival kapcsolatban a szolgáltatónál is érdeklődtünk. Emlékeztettek: Abonyban az elmúlt időszakban valóban megszaporodtak az eseti áramkimaradások, amelyeket az úgynevezett „védelmi működések” okoztak. Ezek az esetek jellemzően novemberben történtek (december nem regisztráltak ilyet), januárban kettőt tapasztaltak.

– Annak érdekében, hogy a védelmi működések okát felderítsük és megszüntessük, munkatársaink rendkívüli hálózatbejárást, valamint drónos felderítést végeztek. 

A vizsgálat során kiderült, hogy ezeket a rövid idejű zavartatásokat az egyik távvezetéken kialakult szálkisodródás, valamint törött szigetelők okozzák.

– Munkatársaink a sérült elemek nagy részének javítását már elvégezték, ma pedig javítják a feltárt, de idáig még nem javított hibákat is. Ezeknek a beavatkozásoknak köszönhetően remélhetőleg végleg megszűnnek a korábban tapasztalt áramkimaradások – fogalmaztak válaszukban.

Az Opus Titász Zrt. tájékoztatásában arra is rámutatott, hogy a különösen érzékeny berendezések esetében érdemes megvizsgálni a szünetmentes tápegység alkalmazását, amellyel meg lehet előzni a készülékek meghibásodását, az esetleges leállásokat. 

– Ha egy üzemzavar miatt meghibásodna egy-egy fogyasztói készülék, ügyfeleink ezt jelezhetik ügyfélszolgálatunknak, ahol a kártérítési igény kivizsgálása során feltárjuk a káreset körülményeit, és ha társaságunk felelős a meghibásodásért, akkor kártérítést fizetünk – összegezték.
Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!