2018.10.13. 15:00
Melyik opera lesz a jövő kulcsa?
A miskolci Bartók Plusz Operafesztivál A jövő kulcsa elnevezéssel operaíró verseny hirdetett, a beérkezett művek közül négyet juttatott tovább a zsűri, köztük Andorka Péterét is.
Miskolc, 2017. június 20. Elisandra Melián (b) Kunigunda és Johannes Strauss (j) Candide szerepében Leonard Bernstein Candide címû musical-operettjében, amelyet a Theater Pforzheim vendégjátékában mutattak be a miskolci Bartók Plusz Operafesztiválon 2017. június 18-án. MTI Fotó: Vajda János
A magyar, cseh, orosz és osztrák zeneszerzők operái a Liszt Ferenc Zeneakadémia Solti-termében december 14-én tartott nyilvános döntőben mérettetik meg magukat – közölték a szervezők szombaton.
A tájékoztatás szerint A jövő kulcsa operaíró versenyt azért hirdette meg a Bartók Plusz Operafesztivál, hogy olyan új, a fesztivál művészeti kiáltványa szellemének megfelelő közönségdarabok szülessenek meg,
amelyekkel újra meg lehet nyerni a hallgatóságot az operának.
A kortárs zeneszerzőket megszólító nemzetközi verseny iránti érdeklődés idén minden korábbinál nagyobb volt, öt magyar, továbbá osztrák, brit, spanyol, amerikai, izraeli, cseh, guatemalai, szlovák, brazil, olasz, orosz és két lengyel zeneszerző adta be művét.
Az előválogató zsűrinek 6440 partitúraoldalt és mintegy 30 órányi zenei anyagot kellett feldolgoznia, majd meghoznia a döntést. Végül a 19 pályaműből négyet juttatott tovább a döntőbe a Marco Taralli és Fekete Gyula zeneszerzők és Kesselyák Gergely, a Bartók Plusz művészeti igazgatója alkotta zsűri: az osztrák Albin Fries, a magyar Andorka Péter, a cseh Juraj Filas és az orosz Valentin Dubovszkoj darabját.
Borítókép: Elisandra Melián (b) Kunigunda és Johannes Strauss (j) Candide szerepében Leonard Bernstein Candide című musical-operettjében, amelyet a Theater Pforzheim vendégjátékában mutattak be a miskolci Bartók Plusz Operafesztiválon 2017. június 18-án.
MTI Fotó: Vajda János