2021.10.18. 07:29
Jó szezont zárt a magyar vitorlázás
Sikeres volt az idén a vitorlásszezon, ez a balatoni, a velencei-tavi és a fertő tavi régió esetében is elmondható, annak ellenére, hogy a Velencei-tavon voltak problémák az alacsony vízállás miatt.
Siófok, 2021. július 22. Az 53. Kékszalag Nagydíj tókerülõ vitorlásverseny mezõnye Zamárdiból fotózva, Siófok közelében 2021. július 22-én. MTI/Varga György
Forrás: MTI
Fotó: Varga György
Szépvölgyi István, a Magyar Vitorlás Akadémia ügyvezetője a Világgazdaságnak elmondta: a túravitorlázók létszáma nagyjából megegyezett a tavalyival, ám az idén nem kellett csúsztatni a szezon kezdését járványügyi okok miatt, így a nagy, dömpingszerű hullám is elmaradt. Ez kiegyensúlyozott keresletet eredményezett, és megszűnt a hétvége-központúság is.
A szakember szerint
a következő vitorlásgeneráció is lelkes, a Balaton környéki táborok tele voltak,
és nem is drágultak, legfeljebb a költségek (például üzemanyag) mértékének megfelelően. A charterpiacon az árak csak a flották újítása miatt módosultak: a cégek egyre nagyobb hajókkal dolgoznak, amelyek magasabb árkategóriájú szolgáltatást képviselnek. Így
a napi bérlés akár a 200 ezer forintot is elérheti, de a kisebb, régebbi hajók már ennek töredékéért is elérhetők.
Kitért arra, hogy a Balatonon ma már vannak 50 lábas hajók is, holott néhány éve még a 25-35 lábasok voltak a legnagyobbak. Ez problémákat is okoz, a nagyobb hajók több helyet foglalnak el az amúgy is szűkös kikötőkben, kiszorítva onnan a kisebbeket, és növelve a férőhely hiányát.
A Magyar Vitorlás Akadémia egyébként tavasszal felmérte a marinákat, és frissítette a 2018-ban létrehozott Kék Csillag kikötőminősítési rendszert. A tapasztalatok szerint
az elmúlt években számottevő fejlődésen mentek keresztül a kikötők, összességében javul az infrastruktúra
- írta a Világgazdaság.
Borítókép: az 53. Kékszalag Nagydíj tókerülő vitorlásverseny mezőnye Zamárdiból fotózva, Siófok közelében 2021. július 22-én