2020.04.21. 08:33
Úgy pezseg a forgalom a futárszolgálatoknál, mint karácsony előtt
Munkaerő-átcsoportosítással, további bérelt dolgozókkal és új futárok foglalkoztatásával teljesítik a hazai csomagküldők a megnövekedett feladataikat.
Forrás: Shutterstock
A belföldi küldeményforgalomban a karácsony előttihez fogható pezsgést tapasztalnak a futárszolgálatok
– írja keddi számában a Világgazdaság.
A lapnak a Magyar Posta arról számolt be, hogy április első két hetében a tervezettnél több mint 20 százalékkal voltak nagyobbak a beérkező napi tételek, a forgalom a tavaly november végi állapotot idézi. A megbízások megugrása azonban az elmúlt években végrehajtott fejlesztéseknek köszönhetően nem okozott gondot a postánál – jelezték.
Az online rendeléseket ösztönözték a boltbezárások, illetve a nyitvatartások korlátozása, valamint az otthon maradásra buzdító kampány is
– vélik a postánál.
Kitértek arra, hogy a járvány a termékek összetételét is befolyásolta: egyre többen rendeltek szájmaszkot, fertőtlenítőszert, de magasabb volt a digitális oktatáshoz és az otthoni munkavégzéshez szükséges eszközök aránya is. Emellett megérkeztek a webáruházakból a tavasszal szokásos termékek: a kerti szerszámok, felújítási anyagok, kerti csúszdák és kerékpárok.
Az Express One Hungary Kft. forgalma az év első két hónapjában 12-13 százalékkal, a járványhelyzet bejelentése óta eltelt öt hétben 31 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, az elmúlt két hét napi B2C csomagszáma pedig extrém módon, több mint 70 százalékkal emelkedett meg.
A kft. közölte, hogy
a szortírüzemben ezért átcsoportosították a munkatársakat, továbbá több dolgozót béreltek és új futárokat is felvettek.
A DPD Hungária Kft. B2C üzletága a járvány előrehaladtával ugrásszerűen bővült. A legnagyobb volumen azoktól cégektől érkezett, amelyek teljesen bezárták a boltjaikat, és online értékesítenek. A cég tájékoztatása szerint rugalmasan tudnak reagálni a volumenváltozásokra, több lépésben növelték a kapacitásokat.
Borítókép: illusztráció