2019.07.04. 17:08
Érdemes a Békéltető Testülethez fordulni
A fogyasztók többnyire szavatossági, jótállási igények érvényesítésével, illetve internetes vásárlással kapcsolatos problémával keresték meg a testületet.
Forrás: Shutterstock
Az első fél év tapasztalata, hogy szükséges a vállalkozások felkészítése a 21. századi fogyasztóvédelemre – közölte a Budapesti Békéltető Testület (BBT).
Tájékoztatásuk szerint 2019 első fél évében 563-an tanácsot, 2366-an vitarendezést kértek a Budapesti Békéltető Testülettől, emellett a testület folyamatosan ellátta az online nemzeti tanácsadó pont feladatait.
Az első fél évben a vitás ügyekből 1178 zárult egyezséggel, 395 volt jogilag megalapozatlan, 125 ügyben ajánlást fogalmaztak meg, 27 esetben nem volt hatásköre a testületnek, 3 ügyben pedig kötelezést fogalmaztak meg.
A legtöbb, 947 esetben kereskedelmi ügyekben jártak el.
Ezt követte a 498 „egyéb szolgáltatás” ügytípus, ahová az elektronikus hírközlési szolgáltatások, parkolási büntetések, autópálya matrica, a repülőjegy-vásárlással összefüggő eljárások tartoznak.
A fogyasztóvédelmi tanácsadás során leginkább a hibás termékekkel kapcsolatos jogokról, az e-kereskedelemről érdeklődtek.
Nem elhanyagolhatóak továbbá a közszolgáltatásokkal, elektronikus hírközlési szolgáltatásokkal, a javító-karbantartó szolgáltatásokkal, kivitelezési szerződésekkel kapcsolatos tanácsadások sem.