2018.11.16. 08:42
Stresszes felnőtteknek szánja új termékét a Lego
Új koncepcióval rukkolt elő nemrégiben a dán óriás: a kreatíviparban tarolna stresszoldó játékával.
A Lego nem pusztán a játékok világában, hanem általában is az egyik legismertebb brand a globális gazdaságban. A cég pedig már jó ideje nem pusztán a gyerekeket, vagy a velük együtt játszó szülőket tekinti termékei cégcsoportjának – emlékeztet cikkében az Origo.
A portál a FastCompany-ra hivatkozva azt írja, a dán vállalat felnőtt vásárlói körében jelenleg is markánsan elkülönít három csoportot: azokat a rajongó típusú felnőtteket, akik több ezres elemszámú készleteket vásárolnak, a nosztalgiázásra hajlamos és inkább alkalomszerű vásárlói a termékeknek, valamint azokat, akik szakmai okokból vásárolnak Lego-készleteket. A cégnél azonban úgy gondolják, van a felnőtteknek egy olyan csoportja, ahol van még egy kiszolgálásra váró piaci rés. Ez pedig azok a túlterhelt, kreatív készségeiket nem használó felnőttek, akikben ott van az alkotás iránti vágy, de elképzelhetetlennek tartják hogy fessenek vagy rajzoljanak – mutat rá a cikk.
Mint írják, egy jelentés szerint a kreatívipar festészethez, rajzoláshoz, díszítéshez kapcsolódó szegmensének globális volumene tavaly elérte a 44 milliárd dollárt, ami közel 12 ezer milliárd forint.
A játékgyártó a piaci tortából most a „Forma” névre keresztelt koncepcióval hasítana ki nagy szeletet. Ezt a cég kifejezetten stresszes felnőtteknek szánja.
Lényege, hogy az építkezésnél hasonló elemeket lehet hasonló módon használni, mint a Technics készleteknél. Azokra pedig különböző „bőröket” lehet felhúzni, amiket az építő saját elképzelései szerint alakíthat is színezéssel, festéssel.
A cég közlése szerint ez az első olyan kezdeményezésük, melyhez közösségi finanszírozást is igénybe vettek. Mivel pilot-projektről van szó, folytatása nagyban függ a fogadtatástól.
https://videa.hu/videok/origo/kreativ/stresszes-felnottekre-mozdult-ra-a-gazdasag-kreativ-lego-DyEGIA4uyhDOSY9k
A vállalat jelezte, a koncepció további fejlesztésénél számítanak a közösségi innovációra. A dán vállalat előzetes közvélemény-kutatásaiból kiderült, hogy a felnőttek körében nagy az igény a játék iránti vágyuk kiélésére. Eszerint
a felnőttek 91 százaléka azt mondta, hogy a játék hozzájárul a jólétükhöz, 86 százalékuknak a játék segít lenyugodni.
87 százalékuk pedig az „építős játékokra” esküdött annak kapcsán, mi segíthet saját kreativitásuk megélésében.
A Lego jelezte, a készletek árai várhatóan olcsóbbak lesznek, már a megszokott dobozokhoz arányosítva azokét.
Borítóképünk illusztráció. Forrás: Shutterstock