2018.09.13. 12:04
Digitálisan felkészültebbnek érzik magukat a magyar cégek
A magas fokú digitalizáltság versenyelőnyként az energiaszektorban jelenik meg a legjobban egy kutatás szerint.
Összetettebben látják és felkészültebbnek érzik magukat a digitalizációra a magyar cégek, mint két évvel ezelőtt – mondta Dale A. Martin, a Siemens Zrt. elnök-vezérigazgatója a 2018-as digitalizációs kutatás eredményeit bemutató sajtótájékoztatón csütörtökön Budapesten.
Hozzátette: a megkérdezett vállalatok többsége úgy látja, hogy a digitalizáció továbbra is versenyelőnyt jelent a hazai és a regionális piacon. A digitalizáció a növekedés hajtóereje, segítségével a vállalatok hatékonyabbá, rugalmasabbá és gyorsabbá tehetik működésüket, ami elengedhetetlen a jelenlegi piaci környezetben. A digitális átalakulásból igazi versenyelőnyre pedig azok tudnak majd szert tenni, akik felismerik és élni is tudnak a belőle fakadó számos új üzleti lehetőséggel – húzta alá.
Madar Norbert, a GKI Digital kutatásvezetője arról beszélt, hogy a magyar közép- és nagyvállalatok digitalizációs indexe 2018-ban 3,5-ös értéket ért el az ötfokozatú skálán, a 2016-ossal megegyezően. Hozzátette: változott ugyanakkor a vállalatok körében a digitalizáció megítélése, a cégek 61 százaléka szerint a digitalizáció hozzájárult hatékonyságuk növeléséhez.
Az ágazatok közül a magas fokú digitalizáltság versenyelőnyként az energiaszektorban jelenik meg a legjobban, a szereplők 30 százaléka közepes, 64 százaléka nagy versenyelőnyt tulajdonít a digitalizációnak – mondta az elnök-vezérigazgató.
Madar Norbert rámutatott: a digitalizáció alatt a megkérdezettek többnyire a szervezet meglévő szoftvereinek összekapcsolását, hálózatban való kezelését, illetve a digitális adatgyűjtést és adatelemzést értik, ami a korábbinál összetettebb látásmódot mutat. Tízből hét cég szerint a digitalizációt leginkább a munkaerőhiány hátráltatja, ami minden ágazatban megjelenik. Emellett az anyagi feltételeket is ide sorolták, ugyanakkor a szervezetek rugalmatlansága csökkent.
Ismertette: a GKI Digital lakossági kutatásában a válaszolók a navigációs térképet, az online médiát, a digitális fotóalbumot, valamint a jegyvásárlást emelték ki, ahol a leginkább elterjedt a digitalizáció.
Koncz Péter, a Nemzeti Közművek vezérigazgató-helyettese jelentős eredménynek nevezte,
hogy az ügyfelek 30 százalékának – félmillió embernek – már papírmentesen számláznak.
A Siemens Zrt. megbízásából a GKI Digital mintegy 500 magyar kis-, közép- és nagyvállalat körében készített reprezentatív felmérést. A kutatásban a Siemens számára releváns öt ágazatban – energia, egészségügy, közlekedés, ipari gyártás és ingatlanfejlesztés – tevékenykedő cégeket vizsgálták és idén a közép- és nagyvállalatok mellett a kisvállalati szektort is bevonták.
A Siemens AG a világ egyik vezető technológiai vállalata, a legutóbbi, tavaly szeptember 30-ával zárult gazdasági évben a Siemens 83 milliárd euró árbevételt, valamint 6,2 milliárd euró adózás utáni eredményt ért el és mintegy 372 ezer munkatársat foglalkoztatott világszerte. Magyarországon több mint 3500 munkatársat foglalkoztat.