hiába a netes rendelés

2018.08.01. 12:19

A vásárlók kétharmada az utánvétes készpénzfizetést részesíti előnyben

A tavalyi évben a hazai online értékesítés forgalma elérte a nettó 545 milliárd forintot, ezzel a teljes magyar kereskedelmi forgalom 6,2 százaléka zajlott a virtuális térben

Az okostelefonok és állandó online jelenlét következtében 2017-ben az e-kiskereskedelem hatszor nagyobb forgalomnövekedést ért el, mint a hagyományos kiskereskedelem. Habár a vevők részéről még mindig a készpénz a legnépszerűbb fizetőeszköz, egyre inkább nő az online fizetés iránti igény, amire a kkv-szektornak is reagálnia kell – közölte a K&H.

Egyre nagyobb teret hódít az internetes vásárlás.

A tavalyi évben a hazai online értékesítés forgalma elérte a nettó 545 milliárd forintot, ezzel a teljes magyar kereskedelmi forgalom 6,2 százaléka zajlott a virtuális térben

– írja a profit7.hu.

Az okostelefonok világában, amikor egy nap átlagosan 150-szer nyúlunk a mobiltelefonunk után, és szinte állandóan online vagyunk, nem meglepő, hogy az e-kereskedelem közel hatszoros, 27 százalékos forgalomnövekedést tudhatott magáénak 2017-ben, mint a hagyományos kiskereskedelem (4,7%) – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. adatai alapján.

A határ a csillagos ég lehet, ehhez azonban arra is szükség van, hogy a hazai vállalkozások digitálisan fejlesszék magukat, hiszen eközben a Deloitte felmérése szerint a kkv-k közel felének, 44 százalékának van egyáltalán honlapja – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője. Ahhoz, hogy egy vállalkozás beszállhasson az e-kereskedelembe, az első és legfontosabb technikai lépés a digitalizáció vonalán a weboldal létrehozása, amit a webshop kialakítása és a fizetési megoldások kitalálása követ – tette hozzá Kovács Viktor Zoltán.

Még mindig ragaszkodunk a készpénzhez

Az online térben magától értetődő lehet, hogy a bankkártyás fizetés a legegyszerűbb, legkényelmesebb és leggyorsabb mód. Ehhez képest az eNET kutatása szerint a vásárlók kétharmada az utánvétes készpénzfizetést részesíti előnyben (65%) és a webáruházaknál is ez az opció a legelterjedtebb (94%), de egyre nő az igény az interneten keresztüli bankkártyás fizetés iránt (46%)

Úgy tűnik, egyelőre nehezen tudunk szabadulni a készpénztől,

a jövőbeni irány azonban egyértelműen a digitális fizetés terjedése. Az üzletek nagy részében ma is gond nélkül lehet bankkártyával fizetni, hiszen mintegy 118 ezer bankkártya-elfogadó terminál van használatban Magyarországon, az internetes elfogadóhelyek száma – közel 9200 – azonban még gyerekcipőben jár – mondta el a szakember.

A K&H a kezdetektől komoly szerepet vállalt a terminálok kiépítésében, elsődlegesen az olyan hagyományos elfogadóhelyeken, mint a szállodák és az éttermek, az elmúlt években pedig főként a kkv-k ilyen irányú igényeinek kiszolgálására fókuszált.

Hét évvel ezelőtt a K&H piacvezetőként jelent meg az egyérintéses POS terminálok kihelyezésével, azóta kizárólag ilyen típusú eszközök kiépítése történik. A tavalyi évhez képest dinamikusan, mintegy 30 százalékkal nőtt a POS fizetési forgalom ügyfeleinknél. A vásárlók részéről tehát egyértelműen érezhető az igény növekedése az egyérintéses kártya-elfogadóhelyek iránt, amit a kkv-szektornak is érdemes figyelembe vennie – tette hozzá Kovács Viktor Zoltán.

Borítókép: Shutterstock

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!