2017.08.07. 12:41
Nagyot nőtt a tusfürdőpiac
Dezodorra és tusfürdőre mintegy 36 milliárd forintot költünk évente, a háztartási vegyi áruk és kozmetikumok közül ennél többet csak mosószerre, vécépapírra, öblítőre és pelenkára fordítunk.
A tusfürdő éves kiskereskedelmi piaca meghaladta a 18 milliárd forintot tavaly május és idén április között – derült ki a Nielsen által a Világgazdaság érdeklődésére közölt adatokból. A piackutató tájékoztatása szerint négy százalékkal több tusfürdőt adtak el a boltokban, mint tavaly. Űrtartalmukat tekintve továbbra is közepes méretű (201- 400 milliliteres) flakonokat keresik a legtöbben, bár részesedésük 77 százalékra csökkent, eközben viszont a 400 ml feletti és a 200 ml alatti kategória egyaránt erősödött. Az év vége kiemelkedő a tusfürdők esetében, a mennyiségi eladást tekintve tavaly decemberben a havi átlag 133 százalékát mérte a piackutató.
A dezodor éves kiskereskedelmi piaca ugyancsak közel 18 milliárd forintot ért el tavaly május és idén április között. Jelentős, négyszázalékos növekedést ért el a férfiszegmens, ezzel 48 százalékosra emelve részesedését a kategóriában.
A kiszereléstípusokat tekintve nincs jelentős átrendeződés, a négy fő változat aránya stabil maradt az elmúlt 12 hónapban: az értékesített dezodorok 48 százaléka spray, népszerűségben megelőzi a stiftet (20 százalék), a golyós dezodort (17), valamint a pumpás verziót (10).
A piackutató szerint erősen koncentrált a dezodor kiskereskedelmi eladása, ugyanis a drogériák 49 százalékkal, illetve a 400 négyzetméternél nagyobb élelmiszerüzletek 41 százalékkal lefedik az értékben mért forgalom 90 százalékát, akárcsak egy évvel korábban.