2017.09.05. 13:39
Mini Cooper S E Countryman All4
Egyre több gyártó épít a vegyes hajtásláncokra, hiszen a villanyautók elterjedéséig még szükség van egy köztes megoldásra, hogy a takarékos autókra vágyó európai vásárlók is megtalálják a számításukat.
A Countryman a valaha gyártott legnagyobb Miniként is hamisítatlan, gokartos vezetési élményt nyújt, amit extra nyomatékkal támogat meg a BMW 225xe hibrid hajtáslánca, fogyasztása pedig akár nulla is lehet, amivel egyik dízel sem tud versenyezni – írja az automotor.hu. Háromhengeres benzinmotorból, villanymotorból és lítium-ion akkucsomagból álló rendszere nagyszerűen elfér az autóban. Az ülések alá beépített akkuknak köszönhető, hogy a csomagtartó is változatlan befogadóképességű és variálható maradt, a kocsi pedig mindössze 295 kilogrammal lett nehezebb.
Az alapmodell 136 lóerős, 1,5-ös turbómotorja mellé társított 88 lóerős villanymotorral együtt 224 lóerős rendszerteljesítményre képes, a hátsó tengelyt hajtó elektromotor pedig összkerekessé teszi. A márka első és a kategória egyetlen konnektoros hibridjének legfontosabb része azonban maga a külső töltési lehetőség, mert így több mint 42 kilométeres elektromos hatótávra képes, ami a statisztikák szerint megfelel egy átlag európai autós napi ingázásának. Ha rá tudjuk szánni a kedvező, 2,5-3,2 órás töltési időt, a benzinkutat hétköznapokon akár el is felejthetjük, a hétvégi kiruccanás pedig a legszerencsésebb esetben kijöhet 2,1 literes átlagból.
A Countryman belsejében a sárgás indítógomb mellett a töltöttségi szintet és az épp kiválasztott üzemmódot visszajelző menüpont a legfontosabb változás. Auto eDrive módban a benzinmotor intenzív gyorsításnál kapcsolódik be a hajtásba, de akár 80 km/órás tempót is bír a villanymotor, viszont nem engedi 7% alá esni a töltöttséget. A Max eDrive választásával 125 km/órás tempóig is haladhatunk hang- és károsanyag-kibocsátás nélkül, a benzinmotor csak ennél nagyobb tempónál vagy padlógázos gyorsításnál kapcsol be. Save Battery állásban viszont a benzinmotoré a főszerep, az akku töltöttségét nem engedi 90% alá esni a rendszer, a töltést az indítógenerátor végzi. Ez akkor jön jól, ha az út során biztosan szükség lesz még az elektromos hajtásra. Ami az élményt illeti, a 385 Nm nyomaték többet tesz hozzá, mint amennyit a súlytöbblet elvesz, ugyanis a Countryman méreteinél fogva amúgy is inkább SUV, mint hot hatch. Azonnali gázreakciója élvezetessé teszi a manőverezést szerpentineken, ahol a fékenergia-visszanyerés előnyeit is élvezhetjük. A benzines Cooper S-hez képest kétmilliós árkülönbségért cserében a legszimpatikusabb Minit kapjuk, melyet újkori történetében először akár hosszú távú utazásokra is alkalmas, teljes értékű családi autóként is használhatunk.