2019.04.30. 09:52
Két magyar startup a világ legígéretesebb innovációi között
Az INPUT program szakmai támogatásával mutatkozhat be két magyar startup az eMerge Americas innovációs eseményen.
A rendezvény szervezői több száz csapat közül választották a legjobbak közé a kereskedelmi drónokra optimalizált szoftvert fejlesztő Aeriu-t és az Omnicoach mesterséges intelligencián alapuló, e-sport játékosok fejlesztésével foglalkozó rendszerét. A magyar startupok így Amerika legismertebb angyal- és kockázati tőkebefektetői előtt ismertethetik megoldásaikat.
Több száz innovatív vállalkozás közül választották
Miami ad otthont az innovációs ökoszisztéma egyik legjelentősebb konferenciájának, az eMerge Americas eseménynek, melyen negyven országból mintegy 15 ezer érdeklődő és több mint négyszáz cég vesz részt a napokban.
A szervezők több száz nemzetközi, innovatív technológiai vállalkozás közül választották ki az Aeriu és az Omnicoach csapatait, amelyek a kiállítási lehetőség mellett az esemény Startup Showcase szekciójában mutatkozhatnak be világszinten meghatározó vállalatok vezetői, több száz befektető és potenciális partner előtt.
A startupok két külön kategóriában – korai és növekedési fázis – versenyeznek az értékes díjakért. Az INPUT Program nemzetközi szakértő által nyújtott tanácsadással, célzott üzleti találkozók szervezésével járul hozzá a sikeres szerepléshez.
Az Aeriu kereskedelmi forgalomban kapható, drónokra optimalizált szoftvere
nagy energiaigényű targoncák nélkül teszi lehetővé a nagy raktárakban történő leltározást. A szoftver leolvas bármilyen, jelenleg is használt vonalkódot és az így nyert adatokat az Aeriu által fejlesztett felhőben tárolja, ezáltal folyamatosan naprakész információkat biztosít. Miami kiemelt logisztikai központ, így tökéletes célpiaca lehet a magyar vállalkozásnak.
A korai fázisú kategóriában induló Omnicoach
a világ első, mesterséges intelligencián alapuló rendszere, amely az e-sportolók fejlődését segíti.
Az Omnicoach kielemzi a játékosok teljesítményét és személyre szabott tanácsokkal, gyakorló feladatokkal támogatja őket. A terméket 2018 decemberében vezették be, jelenleg két játékra elérhető és több mint ezer felhasználójuk van, akiknek több mint kétharmada amerikai.
A magyar fejlesztők kreativitásuknak és az INPUT Program szakmai támogatásának köszönhetően egyedülálló tapasztalatokkal és értékes kapcsolatrendszerrel gazdagodva térhetnek majd haza. A kormány fokozott figyelmet fordít arra, hogy ösztönözze és segítse az innovatív ötleteket és vállalatokat, emelte ki Solymár Károly Balázs, infokommunikációért felelős helyettes államtitkár.
Borítókép: Shutterstock