2019.03.28. 10:27
A McDonald’s digitalizál – nem mindenki örül neki
Pedig nem arról van szó, hogy biteket kell a jövőben enni a gyorsétkezde szaftos szendvicsei helyett.
Fotó: Shutterstock
Úgy döntött a gyorsétterem lánc, hogy átlép a digitális korszakba, s ennek részeként felvásárolja a Dynamic Yield technológiai céget.
Az amerikai piacon ezzel a korszakot vált a vállalatóriás, írja a CNBC nyomán az Origo.
A Dynamic Yield a személyre szabás és döntés-logikai technológiákra specializálódott, ezzel a technológiával a McDonald's
a McDrive rendeléseket digitalizálhatná, például az aktuális éttermi forgalom, vagy az időjárás alapján.
A felvásárlás 300 millió dollárba kerül: a gyorsétterem lánc mintegy 20 éve költött utoljára ennyi pénzt egy akvizícióra.
Idén közel egymilliárd dollárt szánnak kétezer amerikai éttermének felújítására, például önkiszolgáló pultokat,
digitális menüpaneleket helyeznek el,
növelendő az értékesítést azáltal, hogy nagyobb kényelmet nyújtanak a vásárlóknak. Ugyanakkor számos franchise partner arra panaszkodott, hogy
a drága beruházás csak rövidtávú eredményt hozhat.
Tavaly már több amerikai étteremben is tesztelték a Dynamic Yield technológiáját, és a tervek szerint idén még több amerikai és nemzetközi étteremben is bevezetik.
A felvásárlás után a Dynamic Yield továbbra is önálló cég marad, amely – új tulajdonosa mellett – más vállalatokkal is együttműködik.
Borítókép: Shutterstock